Auto

Test Auto ZF: Renault Captur1,5 dCi Xmod EDC, crossover cu personalitate. GALERIE FOTO

Foto: Renault, ProMotor

Foto: Renault, ProMotor

Autor: Bogdan Alecu

12.11.2014, 11:37 816

Renault Captur este în prezent cel mai bine vândut crossover de clasă mică în România, cu peste 1.400 de maşini livrate în primele nouă luni ale acestui an, de cinci ori mai multe faţă de principalii săi concurenţi, Peugeot 2008 şi Opel Mokka, şi, cu aproape 90.000 de unităţi vândute în prima jumătate a acestui an, este şi cel mai bine vândut crossover mic la nivel european.

Pentru a-l reînnoi, cei de la Renault au lansat acum o nouă versiune cu pachet Xmod preluat din gama Scenic, pachet ce include un sistem de control al tracţiunii cu trei moduri – on road, off-road şi Expert. Sistemul nu înlocuieşte tracţiunea integrală, însă alături de garda la sol mai înaltă, permite maşinii să iasă din situaţii mai dificile, de pe porţiuni de drum acoperit cu gheaţă sau noroi. Cu toate că maşina nu reprezintă o alternativă la un SUV mai mic sau una pentru a fi folosită în off-road, Captur ea poate urca fără probleme o bordură în oraş şi în weekenduri poate ieşi în afara drumurilor asfaltate, pe drumuri forestiere, însă nu foarte accidentate.

Pe lângă sistemul de tracţiune Xmod, Captur este disponibil şi cu transmisia automată EDC cu două ambreiaje alături de motorul diesel de 1,5 litri dCi 90CP. Astfel, se poate opta pentru confortul unei transmisii automate, utilă atât în traficul urban cât şi la drum lung şi datorită motorului diesel, confortul nu va aduce după sine şi o creştere prea mare a consumului. Oficial consumul mediu este de 3,9 litri/100 km, însă oficial, pe drumurile din România acesta a fost între 5,5 şi 6,5 litri/100 km, luând în calcul traficul din Capitală şi un traseu extraurban pe un drum cu o bandă pe sens.

Urmând linia Renault impusă de celebrul designer Laurens van den Acker, Captur vine cu o imagine latină, dinamică, prezentă atât la interior cât şi la exterior, unde regăsim multe elemente cromate, special realizate pentru a atrage atenţia asupra maşinii. Din acest motiv, totul este personalizabil, pornind cu oglinzile retrovizoare, culoarea plafonului şi tipul de jante. „Strategia” de imagine se continuă şi la interior, unde fiecare client poate opta pentru tipul tapiţeriei, culorile acesteia, ornamentul de pe volan şi culoarea cercurilor din jurul gurilor de ventilaţie. În ceea ce priveşte spaţiul interior Captur poate fi comparat cu un model de clasă compactă, pornind de la portbagajul de 377 de litri şi continuând cu spaţiul interior.

Pe de altă parte, toate au costul lor, şi pentru a accepta un grad mai mare de personalizare, francezii au realizat şi reduceri de costuri. Plasticele de la interior sunt tari şi nu par de cea mai bună calitate, iar unele butoane amintesc de gama Dacia. Pe de altă parte, tocmai datorită acestor reduceri, Captur poate fi echipat cu noul sistem de infotainment R-Link. Acesta este diferit de ce oferă alte modele concurente şi reprezintă un pas spre nivelul premium. Desigur, nu se compară cu grafica oferită de sistemele Audi sau BMW, dar oferă caracteristici pe care multe alte modele de volum şi mai scumpe nu le oferă. Aici putem menţiona sistemul de analiză a calităţii aerului din exterior şi indică nivelul de poluare, conexiunea la internet realizată prin Bluetooth cu ajutorul unui smartphone şi lista de aplicaţii disponibile, printre care şi o aplicaţie Mediafax ce oferă acces la ştiri, o altă aplicaţie ce oferă date meteo dar şi una ce permite modificarea percepţiei sunetului motorului prin intermediul sistemului audio. În plus, faţă de sistemul multimedia standard al Renault, disponibil şi pe modele Dacia ca opţional, ecranul principal oferă atât informaţii despre navigaţie, cât şi acces direct la sistemul audio, telefon şi aplicaţii. Lista de dotări hi-tech este completată de camera video pentru marşarier, cititor de card SD pentru sistemul de nagivaţie, port USB şi Aux pentru MP3 Player.

Preţul de pornire pentru Captur este de 11.650 de euro cu TVA pentru echiparea de bază Authentique şi motorul pe benzină de 0,9 litri TCe de 90 CP. În cazul modelului testat, cu dieselul 1,5 dCi 90 CP, echiparea de top Xmod şi cutie de viteze automată preţul urcă la 17.600 de euro cu TVA, preţ la care vine şi cu o listă lungă de echipamente, confortul transmisiei cu dublu ambreiaj şi consumul redus al dieselului Renault.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO