Auto

Test Auto ZF: Renault Kadjar, 1,5 dCi EDC, primul SUV modern desenat de un român

Test Auto ZF: Renault Kadjar, 1,5 dCi EDC, primul SUV modern desenat de un român

Test Auto ZF: Renault Kadjar, 1,5 dCi EDC, primul SUV modern desenat de un român. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

19.11.2015, 10:54 3003

În industria auto a devenit o regulă faptul că „latinii”, în special francezii şi italienii au printre cele mai sau poate chiar cele mai frumoase şi deosebite automobile, în timp ce germanii şi japonezii dezvoltă cele mai performante tehnologii. Însă de-a lungul istoriei au existat şi maşini cu design japonez şi tehnică italiană precum Alfa Romeo Arna, realizat într-o colaboare dintre Alfa şi Nissan produsă în Italia, care însă a venit cu problemele de calitate ale Alfei şi cu designul plictisitor specific japonezelor de la acea vreme.

Acum însă, francezii au aplicat soluţia „corectă - au venit cu un automobil cu design latin, proiectat de românul Victor Sfiazov sub supravegherea lui Laurens van den Acker şi au preluat de la Nissan Qashqai platforma tehnică, la care au adăugat noile tehnologii ale Renault. Ideea a fost de a realiza un crossover de familie, disponibil inclusiv cu tracţiune integrală, mai mare decât Qashqai şi care să preia de la acesta platforma.

Designul completează gama Renault în acest moment, preluând linii atât de la Captur, cât şi de la noua limuzină Talisman. Formele sunt sportive, puternice şi futuriste, iar detaliile sunt completate de luminile LED care completează designul agresiv alături de jantele sport.

La interior se observă din nou designul francez completat de o calitate a asamblării chiar peste cea cu care şi-a obişnuit Renault clienţii în ultimii ani. Bordul nu prezintă sunete ciudate iar calitatea materialelor este peste medie. Avem acum plastice moi plăute la atingere, cusături duble şi un volan ce întăreşte spiritul de sportivitate.

Cu toate că este un crossover compact, acesta este mai spaţios decât concurenţa directă, în special în ceea ce priveşte locurile din spate cât şi portbagajul – care are un volum de 472 de litri, faţă de 439 de litri în cazul lui Qashqai sau 463 de litri pentru Mazda CX-3 (fiind luate în calcul valorile pentru versiunile cu tracţiune faţă, nu 4x4). În plus, Kadjar plusează în ceea ce priveşte modularitatea  - bancheta spate poate fi rabatată prin intermediul unei manete amplasate în portbagaj (soluţie întâlnită la mai multe modele japoneze), iar portbagajul poate fi împărţit în două secţiuni pentru a poziţiona mai bine baajele. În pus, francezul vine inclsuiv cu multe spaţii de depozitare în portiere, cotieră, torpedou, alături de un spaţiu sub consola centrală pentru smartphone.

Cea mai bună veste la interior este faptul că noul Kadjar vine şi cu noul sistem multimedia R-Link 2 care se poate conecta inclusiv la internet. Tocmai pentru a fi în pas cu moda şi ţinând cont de faptul că toată lumea are un smartphone şi implicit probleme cu bateria acestuia, Kadjar vine cu două poturi USB de mare voltaj, tocmai pentru a le alimenta cât mai repede.

Una dintre cele mai bune alegeri în ceea ce priveşte motorizarea este dieselul de 1,5 litri dCi care şi-a dovedit fiabilitatea atât în gama Renault, cât şi în cea a Nissan sau Dacia, iar mai nou a fost preluat inclusiv de Mercedes-Benz. Din pacate, dacă pe Duster motorul în versiunea 4x4 pe Kadjar doar începând cu cel de 1,6 litri dCi 130 CP se poate comanda tracţiunea integrală.

Dar pe Kadjar avantajul dieselului de 1,5 litri este faptul că poate fi cuplat la cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj şi şase trepte. Astfel, pe lângă consumul mic al dieselului, care în timpul testului a înregistrat un consum mediu cuprins între 4,5 litri/100 km şi 6 litri/100 km în traficul din Bucureşti, iar aceste valori se înregistrsază în condiţiile în care confortul este la un nivel superior, inclusiv datorită cutiei automate, în timp ce cuplul motor de 260 Nm şi puterea de 110 CP pun în mişcare imediat maşina – acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 11,7 secunde, iar reprizele sunt realizate suficient de rapid pentru a nu avea probleme în depăşirile uzuale.

În ceea ce priveşte confortul la rulare, maşina este foarte bine antifonată, iar suspensia filtrează bine denivelările din drum. Pe macadam Kadjar este avantajat de garda la sol de aproximativ 20 cm, însă consola faţă lungă limitează unghiul de atac la 18 grade – suficient pentru un off-road „soft”, însă nu pentru drumuri denivelate.

Cei ce optează pentru motorizările superioare pot opta pentru tracţiunea integrală, cu cele trei moduri de funcţionare – tracţiune faţă, Auto 4x4 şi Lock ce blochează diferenţialul central la 50/50. În plus, versiunile cu tracţiune faţă pot veni cu xMod – un sistem „extended grip” care îmbunatăţeşte controlul tracţiunii pe trei moduri – Road, Loose Ground şi Expert alături de un set de anvelope Mud plus Snow.

Lista de echipamente ce pot echipa Kadjar include acum pe lângă o cameră video pentru marşarier şi sistem de parcare automată, care funcţionează atât pentru cea paralelă, perpendiculară cât şi pentru cea in spic.

Kadjar are un preţ de pornire de 18.200 de euro cu TVA pentru versiunea de bază cu motor diesel de 1,5 litri dCi 110 CP şi care include aer condiţionat manual, dar şi display multimedia de 7 inchi pe lângă cruise control  şi sistem de pornire din pantă.

 
 
AFACERI DE LA ZERO