Auto

Test Auto ZF: Renault Kadjar Intens TCe 159 EDC GPF – Sfârşitul dieselului

 Renault Kadjar Intens TCe 159 EDC GPF

Renault Kadjar Intens TCe 159 EDC GPF

Autor: Bogdan Alecu

19.04.2019, 12:27 1768

Dieselul a reprezentat decizia logică o lungă perioadă de vreme atunci când venea în discuţie motorizarea potrivită pentru un crosssover sau SUV compact, mediu sau mare, în special pentru unul proiectat pentru transportul familiei pe distanţe lungi. În cazul Renault, indiferent că era vorba de Clio, Megane, Captur sau Kadjar, o decizie bună era dieselul de 1,5 litri dCi – desigur, în funcţie de buget şi kilometri.

Acum însă, lucrurile se schimbă. Noile norme de poluare, noile norme de măsurare a emisiilor au pus tot mai multe beţe în roate dieselului. De ce? Filtrul de particule a devenit tot mai dens, iar dacă nu mergi cu maşina suficient în extraurban, există şansa să ajungi să schimbi mai des uleiul decât te-ai aştepta, iar ce economiseşti la consum, plăteşti la revizie.

Dar cererea pentru motoare pe benzină eficiente şi performante i-a determinat pe constructori să investească mai mult în acestea. Astfel, în urma unei colaborări între inginerii Renault şi inginerii de la Daimler a luat naştere 1,33 benzină supraalimentat. Un motor care se regăseşte acum pe automobile Mercedes-Benz, Renault, Nissan şi Dacia. Desigur, trebuie subliniat că 1,5 litri dCi 115 CP este în continuare acolo, însă acum apare întrebarea? Sigur mai vrei diesel? Mai ales când ai un 1,33 TCe disponibil?

Noul propulsor vine cu cele mai noi tehnologii şi, atenţie, filtru de particule – pentru că mai nou, şi motoarele pe benzină au nevoie de un astfel de filtru pentru a respecta cele mai stricte norme de poluare.

În cazul Kadjar, motorul vine în două versiuni de putere, de 160 şi 140 CP, în timp ce acelaşi motor pe noul Duster este disponibil în versiune de 130, respectiv 150 CP. Cu toate că un astfel de motor pe o caroserie de crossover pare ceva straniu, motorul se descurcă foarte bine. Versiunea testată era cea de 160 CP şi 260 Nm cuplat la cutia automată EDC cu 7 trepte. Spre deosebire de alte motoare pe benzină acesta s-a simţit la fel de puternic şi sigur în depăşiri - mai ales pe Valea Oltului precum dieselul de 1,5 litri şi 110 CP. Chiar şi pe autostradă, poţi merge cu 140 km/h fără probleme şi fără un consum foarte ridicat. Spre exemplu, pe un traseu extraurban între Bucureşti şi Sebeş, computerul de bord a afişat un consum mediu de 5,6 litri/100 km, în modul Eco şi un stil de condus normal spre econom – 120 km/h pe autostradă şi în limite legale în rest. Un condus mai sportiv a dus maşina într-un consum de 6,5 litri/100 km, însă pe un traseu montan. Spre deosebire de diesel, consumul a fost cu 0,5-1,5 litri/100 km mai mare, însă trebuie luat în calcul că pe termen lung dieselul are o mentenanţă mai scumpă, iar din cauza noilor norme, dieselul nu mai poate fi utilizat o perioadă mai lungă în trafic urban. Fără îndoială, cu informaţiile disponibile acum, motorul de 1,33 este unul dintre cele mai performante de pe piaţă în acest moment, pornind de la consum, continuând cu rafinamentul şi faptul că este silenţios în exploatare. Dincolo de acest aspect. Renault cu ajutorul Daimler vine în acest moment cu una dintre cele mai competitive oferte pe un segment în creştere puternică - cel al crossoverelor cu motoare pe benzină.

La interior Kadjar mizează în continuare pe simplitate şi materiale de calitate. Tot aici putem remarca faptul că noul Kadjar are aceleaşi comenzi pentru climatizare ca noul Duster. Nu reprezintă un minus, ci dimpotrivă, acestea inspiră calitate. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, Kadjar e maşina perfectă pentru  drum lung – spaţii pe consola centrală, suporturi noi pentru doze, loc pentru telefon mobil, sistem multimedia cu suport pentru Android Auto şi Apple Car Play, iar cotiera centrală, dincolo de spaţiul generos pentru depozitare, se şi glisează înainte pentru un confort sporit. În plus, la confort contribuie din plin şi scaunele – acestea u fost testate în urma unui drum de aproape 12 ore într-o singură zi, iar la final nu au existat niciun fel de probleme cu spatele. Aici contează mult noile scunae cu o umplutură diferită şi un şezut cu extensie, astfel încât să ofere un confort tipic segmentului premium.

Tot în ceea ce priveşte spaţiul, trebuie menţionat faptul că portbagajul are 472 de litri, iar cu ajutorul a două butoane amplasate pe lateralele sale se pot rabata imediat cele două secţiuni ale banchetei spate – iar acest lucru permite încărcarea unor obiecte lungi chiar şi de 2,5 meti. De asemenea, portbagajul dispune de două niveluri, astfel încât dedesubt pot fi depozitate obiecte mai mici.

În ceea ce priveşte sistemele de siguranţă, Kadjar dispune de un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi prin GPS cunoaşte şi limita de viteză de pe acel sector de drum. De asemenea mai există şi senzor pentru unghi mort, frânare de urgenţă şi sistem de păstrare a benzii, iar potrivit testelor din 2015, Kadjar a primit 5 stele la testele EuroNCAP.

În ceea ce priveşte preţul, Kadjar porneşte de la 15.990 de euro cu TVA prin programul Rabla cu motorul de 1,33 şi 140CP şi echipare Life.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO