Auto

Test Auto ZF: Renault Megane 1,6 dCi GT Line Energy, boost pe final de carieră. Galerie FOTO

Renault Megane

Renault Megane

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

21.05.2015, 19:38 964

Renault Megane din generaţia a treia a fost lansat în 2008 ca parte noii strategii a francezilor de revitalizare a mărcii, începută cu noua Laguna, la acea vreme. Din păcate linia de design impusă de designerul-şef de la acea vreme, Patrick le Quement, nu a fost una prea atractivă, motiv pentru care maşina a beneficiat de mai multe restilizări pentru a corecta acest lucru. Anul trecut însă, ultimul său facelift a fost realizat de celebrul Laurens van den Acker, actualul designer-şef, iar munca sa a adus noul Megane în linie cu noua strategie de design.

Cu toate că în toamnă, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt va fi lansată cea de-a patra generaţie, francezii au actualizat pentru o ultimă oară Megane 3, nu doar la nivelul părţii frontale, ci şi la interior. În plus, modelul testat era în versiunea GT Line, ceea ce aduce elemente de design dar şi un şasiu sport de la gama RS. Astfel, GT Line mai ales cu motorizarea 1,6 dCi de 130 CP vine să completeze gama pentru cei ce doresc un automobil economic, dar care să vină cu un şasiu sport. În plus, la exterior se remarcă inclusiv culoarea Malta Blue ce aminteşte de legendarele modele Gordini.

La interior noul model se remarcă prin inserţiile „roşii”, de la cusătura roşie de pe volan, la inserţiile de pe planşa de bord. Din păcate, cusătura scaunelor este tot albă, dar cel puţin acestea oferă atât un confort foarte bun la drumuri lungi, cât şi o susţinere laterală demnă de un model Renault RS. Pentru a fi în linie cu imaginea sport, vitezometrul digital a fost înlocuit cu unul tradiţional care include desigur „semnătura” Renault Sport.

Tot pentru a actualiza modelul la noile „tendinţe”, Megane a primit acum noul sistem multimedia R-Link ce include pe lângă navigaţie şi multimedia şi aplicaţii ce pot fi descărcate de pe internet prin conexiunea realizată cu ajutorul unui smartphone. Desigur, trebuie menţionat şi sistemul audio cu incinte acustice Bose, darşi sistemul Visio ce avertizează şoferul de schimbarea benzii de rulare fără o semnalizare prealabilă, în timp ce senzorul de lumină poate comuta inclusiv între faza scurtă şi cea lungă.

Spre deosebire de Megane-ul obişnuit, GT Line vine cu un şasiu similar celui de pe Megane RS cu o gardă la sol redusă cu 12 mm ce oferă o ţinută de drum mai bună. Astfel, cu toate că maşina dispune de un diesel de 130 CP şi cuplu motor de 320 Nm, Megane GT Line poate oferi senzaţii sport celui de la volan, mai ales dacă luăm în calcul şi cutia de viteze cu şase trepte foarte bine etajată, cu o cursă precisă şi o timonerie plăcută. Teoretic maşina consumă în afara oraşului 3,6 litri/100 km, însă cu un stil de condus mai dinamic acesta va urca în 6 litri/100 km, ceea ce nu este mult deloc, mai ales că un şofer atent poate reduce consumul sub pragul de 4 litri/100 km. În oraş oficial consumul este de 4,8 litri/100 km, însă în Bucureşti am atins valori cuprinse între 6 şi 7 litri/100 km.

În ceea ce priveşte preţul, acesta porneşte de la 21.600 de euro cu TVA oficial, însă deja este în derulare o campanie ce-i reduce preţul la 17.625  de euro cu TVA. La 22.550 de euro cât costa maşina testată lista de echipamente include printre altele climatizare automată (standard), pachet securitate (500 de euro) cu sistem de aversitare la schimbarea benzii, senzor lumină, hill start assist, sistem de spălare faruri, frână de parcare automată, sistem multimedia R-Link (600 de euro), trapă panoramică (600 de euro) şi tapiţerie din piele perforată şi scaune faţă încălzite (750 de euro)

Cu toate că maşina are deja şapte ani de la prima ei lansare, prin actualizările realizate francezii se menţin competitivi în clasa compactă şi poate fi una din cele mai bune alegeri, alături de Ford Focus şi VW Golf.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO