Auto

Test Auto ZF: Volkswagen Jetta 2,0 TDI 150 CP DSG – Passat pentru cei chibzuiţi. Galerie FOTO

Foto: Mihai Dascalescu

Foto: Mihai Dascalescu

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

06.02.2015, 13:34 6049

Trei din cele mai bine vândute cinci modele compacte pe piaţa locală în 2014 au reprezentat modele sedan – luând în calcul inclusiv Skoda Octavia şi Rapid, dar şi liderul segmentului, Dacia Logan. Din totalul celor aproape 38.000 de maşini compacte vândute în 2014, cele trei reprezintă aproape jumătate din vânzări, din care Logan 30%, Octavia peste 9% şi Rapid 7%. Pe acest segment însă, Volkswagen Jetta s-a clasat anul trecut pe locul 10 cu 954 de unităţi, departe de volumul de peste 2.500 de unităţi al Skoda Rapid, sau cel de aproape 3.500 al Octaviei. Având în vedere aceste rezultate, Volkswagen a lansat o nouă versiune restilizată a Jetta, dar realizată pe aceeaşi platformă PQ35 şi nu pe noua MQB ce se regăseşte la baza noilor Octavia, Leon, A3 şi Golf. Dar cel puţin implementează Bluemotion Technology ce include sistem Stop/Start (opreşte motorul la semafor, sau oricând maşina stă pe loc), dispune de sistem de recuperare a energiei din frânare şi îndeplineşte standardele Euro 6 – ceea ce înseamnă că nu se plăteşte (acum) timbrul de mediu. Dar tocmai că nu vine cu noua platformă MQB, nici gama de motorizări nu este prea extinsă - spre exemplu Jetta nu este disponibil cu dieselul de 1,6 litri TDI 110 CP de pe Golf care are emisii de 85 de grame per kilometru, ci 2,0 TDI de 110 CP care emite 105 grame per kilometru.

Faceliftul implementează noi modificări la designul părţii frontale şi în partea din spate şi vine cu o aerodinamică îmbunătăţită cu 10% faţă de generaţia anterioară, ceea ce implică şi un consum mai mic de combustibil. Designul nu este modificat semnificativ, dar îl apropie foarte mult de cel al noului Passat.

Din gama sa, am testat versiunea echipată cu dieselul de 2,0 litri TDI de 150 CP cuplat la cutia de viteze automată DSG cu şase trepte, probabil cea mai echilibrată variantă pentru cei ce doresc confort şi un consum redus de combustibil. Spre exemplu, la o utilizare în Bucureşti, în special la orele de vârf dimineaţa şi seara, am atins un consum mediu de 7 litri/100 km, în condiţiile în care maşina dispune şi de o cutie de viteze automată, ceea ce rezultă într-un plus mare de confort în trafic. Totodată, cu toate că motorul are un consum mediu oficial de 4,5 litri/100 km respectiv emisii de 120 de grame de CO2 per kilometru, performanţele dinamice ale maşinii nu au fost diminuate. Maşina poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde, iar faptul că motorul dispune de cuplul motor de 340 Nm încă de la 1.750 rpm, acceleraţiile pot fi puternice, iar depăşirile se pot efectua uşor. În plus, având în vedere că transmisia DSG oferă un timp foarte scurt de schimbare a treptelor, reacţia maşinii la apăsarea pedalei de acceleraţie va fi una rapidă. În extraurban consumul de motorină poate fi redus şi mai mult, chiar la limita oficială de 4,1 litri/100 km, însă cu condiţia de a conduce cât mai eficient posibil. În ceea ce priveşte ţinuta de drum Jetta rămâne o maşină confortabilă la drum lung, iar suspensia oferă un bun compromis între amortizarea denivelărilor dar şi o dinamică bună.

La interior maşina testată a venit echipată cu o tapiţerie bej-deschis şi panouri din aceeaşi culoare pentru feţele uşilor şi torpedou. Pe de-o parte este o culoare ce necesită o mai mare atenţie din partea proprietarului pentru a nu o murdări, însă reuşeşte totodată să ilumineze întreg habitaclul. Altfel, cu o tapiţerie închisă la culoare, alături de nuanţele de gri şi negrul planşei de bord ar domina prea mult interiorul. Calitatea materialelor utilizate este una bună, aşa cum ar fi de aşteptat din partea unui Volkswagen, iar finisarea aminteşte de noul Passat. De asemenea, atenţia la detaliu este la un nivel înalt iar VW oferă şi dotări utile precum ar fi o priză de 230V pentru locurile din spate.

Având în vedere lungimea de 4,7 metri lungime, Jetta oferă un spaţiu interior demn de clasa medie, la care se adaugă desigur portbagajul imens de 510 litri, suficient pentru orice vacanţă.

În concluzie, Jetta rămâne în continuare o alternativă foarte bună pentru un sedan compact, oferind calitatea Volkswagen, dar la un preţ corespunzător. Pe de altă parte, noua Octavia vine cu noua platformă şi un plus de „detalii” practice cum ar fi hayonul pentru portbagaj ce asigură o deschidere senificativ mai mare.

Preţul de pornire pentru Jetta 2,0 TDI 150 CP cu transmisie DSG porneşte de la 25.753 euro cu TVA, la care maşina de test avea adăugate opţionale de circa 3.400 de euro. Acestea includeau printre altele sistem de monitorizare a unghiului mort (332 de euro), faruri bi-xenon adaptive (1.685 de euro) – echipament care nu ar trebui să lipsească de pe maşină, având în vedere ca acestea s-au dovedit în test foarte prompte la orice mişcare de volan şi s-au dovedit utile atât în traficul din Capitală, unde nu toate bulevardele şi străzile sunt iluminate corespunzător pe timp de noapte şi priză 230V în consola spate (186 de euro). Pe de altă parte, având în vedere preţul maşinii, aceasta nu dispunea de port USB. Pe de altă parte, o Skoda Octavia 2,0 TDI 150 CP DSG are un preţ de pornire de 22.591 de euro cu TVA şi vine cu noua platformă tehnică a grupului VW.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO