Auto

Test Auto ZF: Volkswagen Passat CC facelift, sau cum VW devine tot mai premium

Test Auto ZF: Volswagen Passat CC facelift, sau cum VW devine tot mai premium

Foto: Promotor

Autor: Bogdan Alecu

01.02.2012, 14:41 7546

VW Passat CC devine odată cu lansarea faceliftului VW CC (unde CC vine de la Comfort Coupe), pentru a-l diferenţia şi mai mult de limuzina de clasă medie a constructorului german. Faceliftul nu aduce doar o restilizare a designului părţii frontale şi a spatelui, ci şi o repoziţionare a acestuia în gamă - între Passat şi Phaeton, în condiţiile în care nemţii deţin în portofoliu un model de clasă medie şi unul de lux, însă niciunul între acestea. Astfel, noul CC poate fi considerat cel mai "premium" VW de până acum, fără a lua în calcul Phaeton.

Cu ce este diferit noul CC faţă de coupeul în patru uşi prezentat în 2008? Designul este mai rafinat - avem o parte frontală ce aminteşte de Phaeton şi stopuri spate redesenate, având acum linii mult mai elegante şi foarte multe echipamente hi-tech, habitaclul nesuferind modificări majore.

În timp ce Passat este considerat un model sobru, achiziţionat de către persoane care vor să "meargă la sigur" din toate punctele de vedere, CC-ul se adresează celor care vor să iasă în evidenţă, dar care vor tot un Volkswagen.

În 2007, atunci când Volkswagen a hotărât că este timpul să intre în clubul exclusivist al coupe-urilor cu patru uşi, mişcarea germanilor părea foarte curajoasă. După patru ani, Passat CC a rămas, în continuare, cel mai accesibil model din segmentul său, care s-a îmbogăţit doar cu exemplare premium. Totuşi, succesul maşinii vândute până acum în 270.000 de unităţi nu a putut împiedica alinierea lui Volkswagen Passat CC la noua imagine de marcă.

Indiferent unde s-ar afla, un CC iese imediat în evidenţă - întâi prin grila cromată a radiatorului după care prin linia profilului. Iei loc la bord şi imediat recunoşti că este un Volkswagen - de la volan, la sistemul multimedia la meniul computerului de bord. Dar avem acum inserţii de aluminiu satinat şi un design în ton cu exteriorul dinamic. Din acest motiv, primul model testat a fost unul pe benzină - 2,0 TSI de 210 CP, dorind într-un fel de a evita, măcar la început tradiţionalul 2,0 TDI.

Ce este de remarcat? În primul rând izolarea fonică foarte bună, după care scaunele sport disponibile acum pentru întreaga gamă, care pot fi considerate puţin cam tari de către cei ce doresc un automobil confortabil, dar care oferă un confort foarte bun la un drum lung. În timp ce Audi a echipat deja întreaga gamă a sa cu noul sistem de navigaţie cu Google Maps, VW rămâne mai "tradiţional" oferind unul clasic în continuare. Având în vedere că CC-ul se apropie de premium, era de preferat un sistem multimedia cu o grafică mai de actualitate.

Partea frontală este o reinterpretare a liniilor pe care Volkswagen le foloseşte în ultimii trei ani, iar CC a preluat în stil propriu, de la Passat-ul clasic, grila sobră şi farurile care folosesc acum LED-uri pentru iluminarea diurnă. Spatele păstrează forma alungită a stopurilor, dar aspectul acestora a fost reconfigurat, în ton cu tiparul gamei.

Ceea ce contează însă cel mai mult este modul în care CC-ul te face să te simţi la volan. Motorul TSI răspunde ferm la comenzi, transmisia DSG schimbă treptele extrem de repede, iar "coloana sonoră" oferită de evacuare este la înălţime. Mai mult, direcţia este fermă şi precisă, fiind uşor de manevrat în traficul urban aglomerat, cât şi atunci când se "pilotează" mai sportiv.

Consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de aproximativ 12 litri/100 km, în condiţiile în care o bună parte din test s-a derulat în oraş. Cine doreşte un motor mai economic, poate opta pentru 2,0 TDI. De asemenea modelul testat dispunea de suspensie adaptivă cu trei moduri - confort, sport şi normal.

Echiparea standard s-a îmbogăţit acum cu farurile bi-xenon, alături de sistemul care detetectează oboseala şoferului şi sistemul audio RCD 310. Sistemele Lane Asist şi Side Assist asigură un grad mai ridicat de siguranţă, la fel ca şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie.

Gama de motorizări rămâne aceeaşi de până acum, fiind formată din TSI-urile de 160, 210 şi 300 CP, preum şi din TDI-urile de 140 şi 170 CP. Noul Volkswagen Passat CC va ajunge pe piaţa locală în trimestrul doi al acestui an, cel mai probabil la nivelul lunilor martie-aprilie, cu un preţ similar cu cel al generaţiei actuale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO