Auto

Test Auto ZF: Volvo S60 D3, surpriza din Suedia

Test Auto ZF: Volvo S60 D3, surpriza din Suedia
24.08.2010, 12:34 570

Volvo S60 este ultima surpriză a constructorului suedezproiectat în calitate de ultima marcă din Premier Automotive Group- divizia premium a Ford Motor Company, care în zilele de glorieera alcătuită din Volvo, Aston Martin, Jaguar şi Land Rover. Acumoficial divizia şi-a încheiat existenţa după ce şi Volvo a fostvândut chinezilor de la Geely. Dar nu trebuie uitat totuşi că S60 afost proiectat în Suedia, inclusiv cu ingineri de la Ford.
Cu toate că până acum clienţii nu ar încadra Volvo în acelaşisegment cu Audi, BMW şi Mercedes-Benz - ci mai degrabă într-unsegment al său, o nişă a clasei premium, S60 atacă direct primalinie - Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz C-Klasse. Existămotorizări comparabile, design la fel de modern - probabil cel maifuturist întâlnit la un Volvo şi tehnologii avansate care ar facedin noul S60 cel mai sigur model proiectat de suedezi până înprezent.
Obiectivul de vânzări pentru noul S60 este de 50 de unităţi încadrul reţelei alcătuite din şase dealeri naţionali până la fineleacestui an, valoare comparabilă însă cu vânzările Audi A4 sau Seria3 dintr-o singură lună.
Din punct de vedere al designului, S60 nu seamănă cu niciun Volvolansat anterior. Avem linii agresive, elegante şi fluide, nuascuţite şi drepte cum ne-au obişnuit suedezii până acum. La acestcapitol putem spune că nu doar concurează triada germană, ci o şidepăşeşte, dar aici discutăm de elemente subiective.
La interior nu avem parte de aceeaşi revoluţie, dar chiar şi aşamaterialele sunt de calitate finisările demne de segmentul premium,iar designul este unul plăcut.
După modelul iDrive de la BMW şi MMI de la Audi, acum Volvo oferăun nou sistem multimedia - DMI - Driver Multimedia Interface carevine în standard cu un display de 5 inchi. Odată ce seachiziţionează o versiune superioară a sistemului audio, diagonalacreşte la 7 inchi - care permite instalarea inclusiv a unui sistemde navigaţie.
Până în 2020 Volvo şi-a propus să devină marca auto cu cele maipuţine accidente cu răniţi şi morţi din lume. Pentru îndeplinireaacestui obiectiv, acum Volvo S60 dispune în echiparea standard desistemul City Safety, care permite minimalizarea accidentelor laviteze mici din oraş. Pilotul automat dispune de un radar şi poatefrâna până la oprirea completă a maşinii. Noutatea o reprezintăînsă sistemul Pedestrian Detection System care face parte dinpachetul opţional Collision Warning. Acesta atenţionează pe cel dela volan vizual şi acustic atunci când există riscul unui impact cumaşina din faţă.
Pedestrian Detection dispune de o cameră video setată specialpentru a recunoaşte formele umane şi care scanează în permanenţămişcările a până la şapte pietoni aflaţi în raza de acţiune amaşinii. Sistemul funcţionează pentru pietoni mai înalţi de 80 cm,iar maşina va frâna până la oprirea pe loc dacă vitezaautomobilului nu depăşeşte 35 km/h. Sistemul a fost testat de cătrecei de la revista ProMotor într-un poligon amenajat de cei de laVolvo unde acesta s-a dovedit extrem de eficient, mai ales înapropierea trecerilor de pietoni.
Faţă de modelul anterior chiar putem discuta de o maşină sportivă.Avem o suspensie fermă care însă reuşeşte să filtreze destul debine denivelările din carosabil şi o direcţie precisă. Tot lacapitolul direcţie trebuie să apreciem şi designul şi formavolanului, care aminteşte într-o oarecare măsură de cel de pe unBMW.
La confortul pasagerilor contribuie şi scaunele care deşipăstrează acelaşi design clasic al Volvo, au fost reproiectatepentru a oferi mai mult confort. La fel este situaţia şi pebancheta spate, unde trei pasageri pot călători chiar şi trei-patruore fără a simţi un disconfort. Desigur, era de apreciat un spaţiumai mare pentru genunchi, dar chiar şi aşa se încadrează înlimitele clasei medii.
Ţinuta de drum şi zgomotul la vânt reprezintă alte surprize plăcuteoferite de S60. Indiferent dacă se rulează cu 120 km/h sau cu 180km/h în habitaclu nu se va simţi vreo diferenţă perceptibilă. Înplus, chiar şi pe virajele abordate mai sportiv, maşina va oferi uncaracter neutru.
Ca motorizare am testat versiunea diesel D3 de 163 CP cuplată la ocutie de viteze manuală cu şase trepte. Cu toate că la începutne-am fi aşteptat de la motorizarea de bază să fie puţin maileneşă, s-a dovedit a fi o altă surpriză plăcută. Maşinaaccelerează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde, în timp ce consumulmediu comunicat de constructor este de 5,3 litri/100 km. Practic,în testul realizat pe traseul Bucureşti-Constanţa plus în Capitală,am atins un consum mediu de aproximativ 7 litri/100 km, valoaredecentă am putea spune în condiţiile în care în maşină erau cincipersoane plus bagajele aferente.
Preţul de pornire al lui S60 D3 este de 31.620 de euro cu TVAinclusă. Spre comparaţie, un Audi A4 2,0 TDI 120 CP este de 28.460de euro, dar maşina are aproape 40 CP în minus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO