Auto

Test Auto ZF: VW Black Up! Sau cum iau nemţii cu asalt clasa mini “undercover”

Test Auto ZF: VW Black Up! Sau cum iau nemţii cu asalt clasa mini “undercover”

Autor: Bogdan Alecu

14.08.2012, 14:03 1482

Clasa mini devine alături de segmentul SUV-urilor compacte noul teren de luptă al constructorilor europeni. Maşinile de mici dimensiuni un doar sunt accesibile din punct de vedere al preţurilor, dar garantează constructorilor şi o medie a emisiilor de noxe produse de maşinile fabricate mai mică.

Cu noul Up! Volkswagen continuă ideea de a produce automobile "cool". Şi astfel are în portofoliu în afară de noul Beetle, noul Eos şi Golf Cabrio, sau noul CC, şi un automobil de oraş care înlocuieşte vechiul Lupo care a ieşit din producţie în urmă cu şapte ani.

Up! concurează direct cu tripleţii Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, dar reuşeşte să vină cu o imagine mult mai "fun". Din păcate ca şi la tripleţi Up! are hayonul realizat exclusiv din sticlă, fără nicio ramă metalică la fel ca la Aygo, iar la interior şoferul poate acţiona doar geamul său, nu şi pe al pasagerului.

Interiorul este la fel de simplu ca şi exteriorul. Plasticele care îmbracă bordul şi feţele interioare ale uşilor sunt tari, dar plăcute la atingere, iar designul este foarte modern. Deasupra planşei de bord este poziţionat sistemul PID (Portable Infotainment Device) cu touch-screen de unde am putut accesa sistemul de navigaţie, Bluetooth-ul sau alte informaţii ale maşinii. Acesta poate fi scos din suport şi folosit chiar şi atunci când vrei să mergi pe jos. În plus, acesta funcţionează ca un adevărat sistem multimedia, oferind posibilitatea conectării la telefonul mobil şi oferă aproape toate informaţiile care le-am regăsi pe un computer de bord. În plus, sistemul de navigaţie dispune şi de hărţi pentru România.

Cu toate că are o lungime de puţin peste 3,5 metri, în el pot lua loc patru persoane de statură normală. Accesul pe bancheta din spate se face uşor, fiind asigurat de uşile mari şi rabatarea şi culisarea scaunelor faţă. în ce priveşte spaţiul portbagajului, up! oferă o capacitate de 251 litri, destul de mare pentru o maşină din clasa mini, iar dacă se rabatează bancheta, se poate ajunge la 951 litri.

În condiţiile în care maşina are aproape 930 kg motorul de un litru şi 75 CP face faţă cu brio, chiar şi atunci când în maşina mai sunt doi pasageri plus bagaje. Se pot efectua fără prea mari probleme depăşiri, şi se poate rula cu 130 km/h pe autostradă fără ca zgomotul aerodinamic şi cel produs de motor să deranjeze. Ce poate fi criticat la Up! este preţul de pornire care pentru o versiune mai bine echipată este de peste 11.000 de euro, nivel la care mulţi clienţi s-ar uita chiar la modele de clasă mică sau compactă. Pe de altă parte, şi Up! dispune de un spaţiu interior destul de generos pentru dimensiunile sale şi în plus, este un Volkswagen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO