Auto

Test Auto ZF: VW Golf VII, noua revoluţie în segmentul compact

Test Auto ZF: VW Golf VII, noua revoluţie în segmentul compact

Vedeţi aici cum arată noul VW Golf VII

Autor: Bogdan Alecu

26.10.2012, 14:56 3954

În acest context, VW a lansat cea de-a şaptea generaţie a lui Golf, o maşină care din punctul constructorului este o maşină care se adresează tuturor. De la cei cu venituri medii, la cei cu venituri mari, de la tineri la bătrâni, de la cei care vor un automobil confortabil, la cei care vor unul sportiv. De aceea, este şi promovat ca "maşina perfectă", sau "key to perfection", fiind totodată prima maşina despre care un constructor să spună ca este "perfectă".

Întrebarea-cheie este desigur, "este perfectă?". Din multe puncte de vedere, se poate spune că da, este. Din altele nu. Depinde totul de viziune şi nu în ultimul rând, de banii din buzunar.

Spre deosebire de generaţia anterioară care utiliza o platformă similară cu a Golf V, noul VII utilizează una complet nouă. Printre puţinele elemente comune cu generaţia anterioară se numără designul tipic de Golf - pornind de la faruri, grila radiatorului şi montantul C drept şi fără un al treilea geam. Spre deosebire de Opel Astra sau Ford Focus, principalii competitori ai săi care se "reinventează" cu fiecare generaţie, Golful rămâne unul conservator. Dar, un conservator extrem de precis. Orice linie a caroseriei este perfect desenată şi trasată.

Odată ce ai luat loc la bord, realizezi şi mai bine că noul Golf este cu adevărat nou. Avem un nou sistem multimedia cu un display imens de cinci inchi (care simte când apropii degetul pentru o comandă şi modifică meniul), un volan nou care acum integrează şi tempomatul, fie el obişnuit sau cel adaptiv cu radar şi desigur, scaunele ergonomice. Materialele din habitaclu nu excelează din punct de vedere al calităţii, dar nici nu trebuie. Este un Golf şi nu un Audi A3. Dar asta nu înseamnă că un VW Golf nu dispune de cele mai noi tehnologii - avem Drive Mode Selection care ne permite selectarea "temperamentului maşinii între Eco Normal Confort, Individual şi Sport, sistem care costă 120 de euro şi controlează setările maşinii. Contra a 555 de euro se poate comanda ACC - tempomatul adaptiv care păstrează distanţa faţă e maşina din faţă frânând automat sau Lane Assist la 505 euro, preţurile pentru sistemele hi-tech fiind mai accesibile decât la concurenţă, cel puţin pentru piaţa germană.

Pe lângă echipamentele hi-tech, noul Golf se remarcă printr-un rafinament demn de clasa premium. Indiferent că discutăm de dieselul de 2,0 TDI 150 CP fie de motorul pe benzină de 1,4 litri TSI de 140 CP ambele sunt foarte silenţioase, iar la rulare, zgomotul produs de vânt sau de carosabil depăşindu-l pe cel al motorului. Având în vedere că acum constructorii europeni se îndreaptă tot mai mult spre motorizări pe benzină supraalimentate, primul test l-am realizat cu 1,4 TSI cu sistem ACT de dezactivare a doi dintre cilindri.

Acesta dispune de 140 CP şi un cuplu motor de 250 Nm, fiind totodată şi cel mai puternic motor pe benzină disponibil pe Golf, până când va fi lansat anul viitor GTI-ul cu 220 CP.
Noul Golf cu motorul ACT a fost lansat la scurt timp după ce sistemul a fost implementat pe Lamborghini. Desigur, acolo vorbim de un motor de peste 500 CP. Cu toate că este un sistem nou pe un motor nou, acesta a funcţionat ireprosabil. Atunci când se rulează cu viteză constantă sau se accelerează mai lent, sistemul taie alimentarea a doi dintre cei patru cilindri. Avantajul este că în continuare motorul se aude ca unul în patru şi nu ca unul in doi cilindri, iar la o apăsare mai puternică a pedalei intervin şi ceilalţi doi. Se simte trecerea de la doi la patru cilindri? Nu. Deloc. Poate doar cineva cu un auz foarte fin să realizeze. Singurul indicator este cel vizual când computerul anunţă că rulează în modul "eco" în doi cilindri.

Din punct de vedere al consumului, cel mediu anunţat este de 4,7 litri/100 km. Pe un drum obişnuit fără a merge la consum am obţinut 7 litri/100 km. Mers în modul eco cel mai probabil se va putea atinge o valoare medie de sub 6 litri/100 km.

Ca şi dieselul, motorul de 1,4 litri poate fi cuplat fie la o cutie automată DSG cu şapte trepte, fie la una manuală cu şase. DSG-ul este una dintre cele mai bune de pe piaţă, la fel şi cea manuală, având una dintre cele mai precise timonerii. În traducere, este o bucurie să îi schimbi vitezele, totul fiind precis.

La drum, Golful are din nou una dintre cele mai bune ţinute de drum din segmentul său. Indiferent că discutăm de suspensie, direcţia precisă sau stabilitate, totul este la nivel înalt.
În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, Golf VII va porni de la aproximativ 15.000 - 16.000 de euro, în funcţie de echiparea disponibilă. Cine va dori un Golf "premium", va trebui însă să plătească peste 25.000 de euro, dar va avea unul care să rivalizeze nu doar cu Opel Astra sau Focus, ci chiar cu un Audi A3.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO