Auto

Test Auto ZF: VW Tiguan – Partea a II-a: Cât consumă şi cât costă întreţinerea maşinii

Test Auto ZF: VW Tiguan – Partea a II-a: Cât consumă şi cât costă întreţinerea maşinii

Test Auto ZF: VW Tiguan – Partea a II-a: Cât consumă şi cât costă întreţinerea maşinii

Autor: Bogdan Alecu

05.08.2011, 10:10 28098

Segmentul compact al SUV-urilor câştigă tot mai mult teren atâtpe piaţa locală cât şi pe cea europeană datorită faptului că poateînlocui cel puţin două automobile, pe cel de teren şi pe cel declasă medie sau compactă utilizat în oraş dar şi în deplasărileinterurbane. Astfel, pe măsură ce clienţii vor dori o maşină"universală", mică la exterior, mare la interior şi care să îipoată duce şi pe off-road, modele precum Tiguan vor câştiga tot maimult teren.

Dacă săptămâna trecută am analizat pe scurt designul exterior şiinterior alături de comportamentul rutier, acum oferim mai multedetalii legate de habitaclu, funcţionalitate şi detalii financiarelegate de întreţinere şi achiziţie.

La interior schimbările noului Tiguan facelift sunt vizibile înspecial în partea inferioară a bordului şi la nivel de materiale.Finisarea rămâne ireproşabilă ca şi ergonomia comenzilor. Spreexemplu gurile de ventilaţie închise rămân etanşe chiar şi cuventilaţia la maximă în timp ce cotiera se poate ajusta pe înălţimepentru a oferi un mai bun confort. De asemenea este de apreciat şicum este proiectat panoul portierei, astfel încât atunci când vreisă pui o sticlă de apă în suport să o faci cât mai repede. Sau unalt exemplu - Tiguan are un interior extrem de practic - avemsuportul pentru doze amplasat pe consola dintre scaune care se şiacoperă discret, unul cauciucat şi înclinat special parcă pentrutelefonul mobil şi un altul ascuns în partea centrală a consolei.Un alt element care subliniază atenţia la detalii îl reprezintăfaptul că inclusiv compartimentul de depozitare din portierădispune de o mochetă pe partea inferioară pentru a împiedica pe câtposibil alunecarea diverselor obiecte.

Tiguan a primit după facelift sisteme ca Dynamic Light Assist -asistenţă electronica pentru faruri, DCC - amortizoare controlateelectronic, Fatigue Detection - sistem de detecţie al oboselii,similar cu sistemul lui Mercedes-Benz, Traffic Sign recognition -recunoaşterea semnelor de circulaţie şi Lane Assist - păstreazăbanda automat în cazul în care şoferul pierde direcţia. Dintreacestea modelul testat era echipat cu Dynamic Light Assist, sistemcare s-a dovedit a fi foarte eficient atât pe drumuri în afaraBucureştiului, cât şi pe străduţele întunecate din Capitală, întimp ce Lane Assist controla atent ca maşina să ramână pe bandăfără a interveni prea brusc asupra direcţiei.

Tot la capitolul sisteme menţionăm şi cel de parcare, unde celde la volan trebuie doar să apese butonul şi să se deplaseze încetpe strada unde vrea să parcheze. Atunci când maşina detectează unloc de parcare suficient de încăpător, cel de la volan controleazănumai frâna şi acceleraţia, iar maşina controlează volanul. Pentruîncepători un astfel de sistem poate fi mai mult decât salvator, întimp ce pentru cei ce deja au săpânit această "artă" ar reprezentanumai o asigurare în cazul în care împrumută altcuiva maşina. Unalt plus îl reprezintă computerul de bord premium, care permitesetarea în amănunt a maşinii.

Din gama de şapte motorizări am testat în România am testatmotorizarea diesel de 140 CP cuplată la o cutie de viteze manualăcu şase trepte şi tracţiune integrală. Versiunea 2.0 TDI 4motion cutransmisie manuală are un consum mediu anunţat de 6,0 litri/ 100 kmconsum care se poate obţine şi în România, atât timp cât nu luăm încalcul Capitala. Chiar şi aşa, în cei peste 300 km parcurşi printraficul din Bucureşti, am reuşit un consum mediu de aproximativ7-8 litri/100 km. Un vârf de 10 litri/100 km este atins numai întrafic "bară la bară" sau atunci când se merge mai sportiv.

Preţul de pornire pentru un Tiguan 2,0 TDI 4Motion este de24.458 euro cu TVA, în condiţiile în care echiparea este mai multdecât completă. Mai mult, Tiguan are o listă foarte lungă deopţionale care îl pot transforma fără probleme într-un concurent cuAudi Q3 sau Q5.

Cel mai ieftin Tiguan, cu motor pe benzină de 1,4 litri TSIBlueMotion şi tracţiune numai pe puntea faţă costă aproape 19.500de euro cu TVA inclus iar cel mai ieftin cu tracţiune integrală areaceeaşi motorizare şi porneşte de la 22.877 euro, preţurile fiinddisponibile pentru versiunea de echipare Trend&Fun. Aceastadispune de jante din oţel de 16 inchi, şase airbaguri, proiectoareceaţă cu funcţie cornering, ESP, aer condiţionat, radio CD cu MP3şi opt incinte acustice. Track&Field are în plus jante dinaliaj de 16 inchi, busolă pe displayul computerului de bord,program de rulare în off-road şi sistem de monitorizare a presiuniiîn pneuri. Sport&Style are jante din aliaj de 17 inchi, geamurifumurii, computer de bord premium, faruri automate. Climatizareaautomată este standard pe versiunile superioare Sport&Style şiTrack&Style.

Caracteristici tehnice

Model: Volkswagen Tiguan

Motor: diesel, 2,0 TDI, 140 CP, 320 Nm

Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Acc. 0-100 km/h 10,2 secunde

Viteză maximă: 186 km/h

Consum mediu: 6,0 litri/100 km

Date financiare

Preţ (cu TVA): 24.458 euro

Taxă de poluare: 304 euro

Impozit anual: 180 lei

CASCO (în primul an): 1.149 euro

RCA (12 luni): 782 lei

Rată lunară leasing cu TVA: 415 euro

Rată lunară credit: 426 euro

Costuri revizii

Revizie 15.000 km (se repetă la 45.000 km, 75.000 km, 105.000 kmşi 135.000 km): 425 lei (include schimbarea uleiului, a filtruluide ulei şi manopera.

Revizie 30.000 km (se repetă şi la 90.000 km şi 150.000 km): 794lei (include ulei şi filtru de ulei, filtru de aer şi polen şiinspecţia tehnică de 30.000 km)

Revizie 60.000 km (se repetă şi la 120.000 km): 986 lei (includeulei şi filtru de ulei, filtru de aer şi polen, filtru combustibilşi inspecţia tehnică de 60.000 km)

Primul schimb al lichidului de frână se efectuează la trei ani,după care din doi în doi ani (0,5l de lichid de frână costă 49,8lei iar manopera 87,5 lei).

În total până la 60.000 costurile totale cu mentenanţa se ridicăla 2.816 lei.

Ora de manoperă în cadrul serviceului dealerului PorscheBucureşti Nord este de 125 de lei.

Precizare: Preţurile pentru asigurări au caracter informativ şipot varia în funcţie de compania de asigurări. Ratele la leasing şicredit sunt calculate pe o perioadă de 4 ani şi un avans de 30%. Laleasing s-a luat o valoare reziduală zero. Valorile pot varia înfuncţie de firma de leasing sau bancă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO