Auto

Test Auto ZF: VW Touareg Hybrid, propulsie electrică pentru off-road

Test Auto ZF: VW Touareg Hybrid, propulsie electrică pentru off-road

Autor: Bogdan Alecu

22.09.2012, 12:43 3961

SUV-ul pe benzină a devenit un con­cept tot mai rar pe drumurile euro­pene în condiţiile în care pentru a pune în mişcare o caroserie de peste două tone e nevoie de cantităţi consi­de­rabile de combustibil, mai ales dacă maşina dispune şi de o cutie de viteze automată.

Aşadar, peste 90% din SUV-uri sunt echipate acum cu motoare diesel mult mai economice. Dar ce alter­native au cei ce doresc un automobil de teren mai rafinat şi mai silenţios?

Alternativă se numeşte hibridul. În cazul lui VW Touareg, hibridul cu motor pe benzină de 3,0 litri înlocuieşte V8-ul pe benzină de 4,2 litri. Acum sub capotă se află un V6 TSI de 3,0 litri şi 333 CP alături de un motor electric de 46 CP, care cumulat dezvoltă 380 CP şi 580 Nm, suficient pentru a face din SUV-ul celor de la VW unul cu pretenţii sportive, dar care să ofere şi un consum mediu de sub 8 litri/100 km aşa cum am obţinut pe traseul între Bucureşti - Sibiu - Sighişoara - Braşov - Bucureşti. În ceea ce priveşte performanţele, ma­şina poate rula cu 240 km/h şi accelera de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde, în condiţiile în care maşina cântăreşte peste două tone.

În mod electric se poate rula fără probleme până la 2 kilometri şi cu până la 50 km/h, adică suficient pentru a nu polua aerul într-un cartier rezidenţial sau parcare subterană.

Preţul de pornire pentru un Touareg Hybrid este de aproximativ 73.000 de euro, iar echipat cores­punzător se poate ajunge cu preţul spre 90.000 de euro. Desigur, odată depăşit pragul de 80.000 de euro maşina deja intră în segmentul de lux, având suspensie pneumatică reglabilă, tapiţerie din piele cu scaune care nu doar sunt încălzite, ci şi aerisite, foarte utile la un drum lung pe timp de vară, dar şi plafon panoramic din sticlă.

VW Touareg Hybrid

* Propulsie: hibrid benzină-electric, V6 , 2.995 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu opt trepte, 379 CP la 5.500 rpm (putere maximă sistem hibrid).

* Performanţe: 0-100 km/h 6,5 s, viteză maximă 240 km/h, consum mediu 8,2 l/100 km, emisii CO2 193 g/km. Preţ: de la 70.496 de euro cu TVA.

* Plus: Consum scăzut, listă lungă de opţionale, materiale de bună calitate.

* Minus: Dinamică afectată de greutatea bateriilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO