Auto

Test eşuat pe un pod din Arad care blochează un proiect european de 280 de milioane de euro

Test eşuat pe un pod din Arad care blochează un proiect...

Autor: Departamentul Corespondenti

12.07.2016, 21:44 1827

Pasajul a fost construit în toamna anului 2015 peste liniile de cale ferată de la graniţa cu Ungaria, aflate pe coridorul Pan European IV, în cadrul proiectului de modernizare a căii ferate Curtici-Arad-Simeria, la intrarea în ţară dinspre vestul Europei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Modernizarea căii ferate Curtici-Simeria duce, printre altele, la desfiinţarea barierei de la intrarea în oraşul Curtici. În locul trecerii la nivel cu calea ferată s-a construit podul, care nu poate fi folosit în acest moment, fiind închis pentru că s-a constatat că maşinile mari şi utilajele agricole nu pot urca deoarece nu există loc de viraj.

Primarul oraşului Curtici, Bogdan Ban, care a fost şi viceprimar şi primar interimar înainte de alegerile din iunie, a cerut CFR un audit realizat de către Autoritatea Rutieră Română, care să certifice faptul că pasajul prezintă siguranţă în circulaţie. CFR a făcut, însă, marţi, un test prin care a încercat să demonstreze că, după o uşoară lărgire a drumului de la un capăt al podului, realizată în acest an, circulaţia se poate desfăşura fără probleme.

În cadrul testului de marţi, circulaţia tuturor maşinilor pe la vechea trecerea de nivel cu calea ferată a fost deviată peste noul pod, timp de două ore. Dacă maşinile mici au trecut uşor, camioanele şi TIR-urile au creat blocaje în trafic, în condiţiile în care în oraşul Curtici există multe fabrici în Zona Liberă Curtici-Arad şi numeroşi agricultori, printre care cel mai mare combinat agroindustrial din vestul ţării.

"SNCFR a cerut Primăriei Oraşului Curtici o probă ca să vedem dacă se poate circula în condiţii optime pe pasaj. Primăria oraşului Curtici, încă de acum două luni, de când eram viceprimar cu atribuţii de primar, am propus realizarea unui audit pentru siguranţa circulaţiei. Nu pot să preiau un pasaj şi să îmi asum accidente sau pierderi de vieţi omeneşti. Acest audit are o bază legală, din 2015 este şi obligatoriu, din câte am înţeles. (...) Nu am primit nici măcar un răspus. Eu cred că nu am procedat greşit cerâd acest audit. Aţi văzut acum ce se întâmplă când două TIR-uri se intersectează la coborârea de pe pasaj cu drumul judeţean. (...) Avem firme care susţin bugetul oraşului Curtici. Primăria Curtici nu se opune unui asemenea proiect, suntem conştienţi cât a costat acest proiect, dar eu, ca primar, nu pot să-mi asum ceea ce s-a făcut aici", a declarat primarul oraşului Curtici, Bogdan Ban.

În aceste condiţii se caută soluţii pentru fluidizarea circulaţiei.

Podul blochează finalizarea unui proiect de 280 de milioane de euro, în cea mai mare parte bani europeni.

"Problema se va rezolva doar cu bandă de accelerare şi deaccelerare, pentru a se putea încadra corect. Ştiu că în condiţiile în care se desfăşoară traficul toată lumea e nemulţumită, dar acest proiect de reabilitare a tronsonului de cale ferată IV Pan European, care a fost în valoare de 280 de milioane de euro, închiderea acestui proiect stă în acest pasaj. Trebuie să facem tot posibiliul pentru a găsi soluţii pentru a fluidiza circulaţia şi să finalizăm acest proiect deoarece există riscul să pierdem banii care s-au alocat acestui proiect", a declarat deputatul PNL Eusebiu Pistru, care era secretar de stat în Ministerul Transporturilor în momentul începerii proiectului general de modernizare a căii ferate.

Autorităţile locale sunt nemulţumite de faptul că proiectantul a insistat ca podul să fie construit în apropierea gării, iar agricultorii sunt supăraţi pentru că modul în care a fost construit podul nu le permite, în acest moment, să treacă peste pasaj cu utilajele şi riscă să nu poată lucra terenurile agricole aflate în cealaltă parte a oraşului.

"Lucrarea a fost făcută probabil, că nu am documente, nu am date, nu am văzut, probabil ca să se ia un comision frumos. Este o nereuşită sigură. Am înţeles că cei de la CFR, care deţin podul, au spus ca noi, care lucrăm în agricultură, să facem un ocol de vreo 20 de kilometri. Dacă ei lucrează la stat, noi nu ne putem permite. Nu putem să mergem pe pod cu utilajele (...) Există o singură soluţie... ori lasă bariera, ori se mută bariera în altă parte, ori cel mai simplu, era să se facă un subpasaj de câte 2 benzi de câte 10 metri fiecare", a afirmat directorul Combinatului AgroIndustrial Curtici, Dimitrie Muscă.

Prin oraşul Curtici se poate ajunge la DN79, Arad-Oradea, circulaţia maşinilor prin zonă fiind intensă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO