Auto

Ţiriac: România are nevoie în acest moment de viziune pe termen lung, nu de privatizări făcute în grabă

Ţiriac: România are nevoie în acest moment de viziune...

Autor: Bogdan Alecu

24.02.2013, 14:20 1341

Orice privatizare a unei companii de care depind locurile de muncă a mii sau zeci de mii de salariaţi trebuie realizată cu viziune, indiferent de preţul primit pe ea, deoarece orice loc de muncă în industrie are în spate alte zece în industria pe orizontală, iar aceştia prin salariile lor generează venituri pentru stat.

„CFR Marfă nu trebuie privatizat doar de dragul de a fi privatizat. Trebuie să vedem ce se întâmplă mai departe. Dacă va fi vândut pentru ca mai târziu să fie vândut la fier vechi, îl cumpăr eu iar banii din fier îi donez orfelinatelor. Eram anul trecut în biroul preşedintelul Senatului Statelor Unite. Atunci s-a aprobat un ajutor de stat de câteva zeci de miliarde de dolari pentru General Motors şi l-am întrebat de ce oferă atât de mulţi bani unei companii. Răspunsul a fost că statul american ar fi pierdut de două ori mai mulţi bani dacă nu ar fi ajutat General Motors. Impactul nu era doar asupra celor câteva zeci de mii de angajaţi ai companiei, ci şi asupra furnizorilor GM, iar în total numărul ajungea la câteva milioane de oameni, iar dacă aceştia rămâneau fără un loc de muncă, SUA s-ar fi confruntat cu un adevărat dezastru economic”, a spus Ion Ţiriac în emisiunea După 20 de ani difuzată astăzi la Pro TV.

Ţiriac a criticat procedura de privatizare a Oltchim şi cea demarată pentru CFR Marfă, subliniind că în cazul unei privatizări, indiferent dacă este făcută pe un euro, pe mai mulţi bani sau chiar dacă statul trebuie să mai plătescă bani trebuie să existe o strategie pe termen lung şi viziune deoarece acele companii generează locuri de muncă, iar salariaţii plătesc la rândul lor taxe şi impozite care ajung în visteria statului.

CFR Marfă înregistrează în prezent datorii de aproximativ 1,8 miliarde de lei (aprox. 400 mil. euro). Executivul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când toate condiţiile vor fi îndeplinite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO