ProducÅ£ia de maÅŸini a înceÂtiÂnit ritmul încă de anul trecut, atât Dacia, cât ÅŸi Ford înregistrând o scăÂdere uÅŸoară a cifrei de afaceri în 2019, în timp ce dintre cei activi în zoÂna de vânzări, doar dealerul Å¢iriac Auto a cunoscut o conÂtracÂÅ£ie a businessului, potrivit calÂcuÂleÂlor ZF pe baza datelor MinisteÂruÂlui de FinanÅ£e.
Cea mai mare creÅŸtere din top 10 a fost înregistrată de Toyota, în conÂdiÅ£iile în care cererea pentru maÂÅŸini hibride a crescut în 2019. BusiÂnessul importatorului mărÂcilor Toyota ÅŸi Lexus a crescut în 2019 cu 27% la 1,6 miliarde de lei.
Al doilea cel mai mare salt a fost înregistrat de Trust Motors, ultimul business antreprenorial din importuri pe piaţa locală.
Compania fondată de Gheorghe Dolofan a rulat anul trecut peste 600 mil. lei cifră de afaceri, în creştere cu 20% faţă de 2018.
Cel mai mare business din importuri şi comerţ rămâne Renault Commercial Roumanie, companie care vinde atât mărcile Renault şi Nissan, cât şi Dacia. În cazul grupului Renault reţeaua reprezintă agenţi de vânzări şi nu dealeri, astfel încât RCR facturează maşina, iar în businessul dealerului rămâne doar comisionul.