Transportatorul orădean de marfă Frigoexpres, care a intrat în insolvenţă în august anul trecut, a ajuns să îşi asigure 70% din business din livrările în străinătate, în ţări precum Germania, Franţa sau Danemarca, unde a semnat contracte cu producători de legume şi lapte după ce înainte de insolvenţă cea mai mare parte a afacerilor erau generate de transportul pe piaţa locală.
„Am depus planul de reorganizare. Noi suntem optimişti, rămâne să fie optimişti şi creditorii“, spune Florian Mihuţ, directorul general al companiei şi acţionarul majoritar (cu un pachet de 66,99%). Dorel Laza deţine 13,7% din companie, iar restul acţiunilor sunt deţinute de 179 de persoane fizice.
Anul trecut compania, care transportă pentru clienţi precum Unilever sau Billa, a avut o cifră de afaceri de 12 mil. euro şi pierderi de circa 3,6 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Compania şi-a redus numărul de camioane la 120 faţă de 180 înainte de a intra în insolvenţă, dar şi numărul de angajaţi la 170 de persoane faţă de 255. În 2007 Frigoexpres avea 400 de camioane.
„Obiectivul este eficienţa fizică şi materială, financiară. Trebuie să ajungem la 10.000 de kilometri lunar pe camion, faţă de 9.000 de kilometri cât parcurg acum camioanele în medie şi să creştem pe piaţa externă. Încărcătura medie pe camion este acum de 18 -22 de tone de marfă.“