Alexandru Dobra, directorul de dezvoltare al companiei Sorcani din Sibiu, una din cele mai dinamice firme de transport de pe piaţa locală, cu afaceri de 88,4 milioane de lei, spune că închiderea podului Giurgiu -Ruse şi a circulaţiei pe Valea Oltului înseamnă costuri mai mari pentru transportatori.
"Din Ruse încărcăm pentru un mare producător auto maşini pe care le ducem în Germania. Orice rută alternativă înseamnă costuri în plus, întârzieri în livrarea mărfurilor, plata realizată mai târziu de client, toate se vor reflecta în cashflow. Aceste decizii s-au luat acum când deja pe aceste trasee era trafic mai mare având în vedere că este şi perioada vacanţelor", a spus el pentru ZF.
Sorcani are clienţi din farma, industria auto, bunuri de larg consum, hârtie, agricultură.
Datele de la ONRC arată că pe piaţa locală de transport rutier de mărfuri activau în total 41.972 de firme în 2022, care aveau 146.603 angajaţi. Toate companiile care activează pe piaţa de transport rutier de marfă cumulau afaceri totale de 67,7 miliarde de lei în 2022, în creştere faţă de 58,8 miliarde de lei anul anterior.