Auto

Tranzacţia prin care AutoWallis şi Salvador Caetano preiau importurile Nissan de la RCR intră în linie dreaptă. Consiliul Concurenţei analizează “dealul”

Tranzacţia prin care AutoWallis şi Salvador Caetano...

Autor: Robert Manea

10.04.2025, 19:03 208

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care AutoWallis Nyrt. şi Salvador Caetano Auto SGPS S.A. preiau, prin intermediul NSN RO S.R.L., unele active ale Renault Commercial Roumanie S.R.L.

Activele care fac obiectul tranzacţiei se referă la importul şi distribuţia de automobile, piese de schimb şi accesorii Nissan, precum şi la întreţinerea şi repararea automobilelor Nissan (stocuri de produse, o parte dintre contractele alocate activităţii privind marca Nissan, inclusiv contractele cu reparatorii autorizaţi etc.).

AutoWallis Nyrt., prin filiala sa maghiară AW Distribution Kft., derulează, în prezent în România operaţiuni de import şi distribuţia de automobile SsangYong, precum şi de piese de schimb şi accesorii pentru marca SsangYong.

Grupul Salvador Caetano din Portugalia, care operează, de asemenea, în domeniul asamblării vehiculelor, componentelor şi distribuţiei, nu desfăşoară în prezent activităţi comerciale în România.

NSN RO S.R.L. este filială română a AutoWallis Caetano Zrt., care, la rândul său, este o societate maghiară controlată în comun de către grupul maghiar AutoWallis (50%) şi grupul portughez Salvador Caetano (50%).

În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune este o concentrare economică ce trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei. Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România explica în ianuarie faptul că impact prea mare în businessul Renault Commercial Roumanie nu va fi ridicat deoarece Nissan are o cotă de piaţă de sub 1%, iar orice alt model de la Dacia sau Renault are vânzări mai mari ca toate de la Nissan la un loc. Această schimbare va fi parafată în urma unei tranzacţii, a unei compensaţii. 

Nissan a decis să separe businessul de import de cel al Renault pe piaţa locală, iar de la 1 iunie Renault Commercial Roumanie va mai comercializa doar Dacia şi Renault, nu şi Nissan.

Spre exemplu, în primele nouă luni din 2024 marca Nissan înregistra o creştere de aproape 50% a înmatriculărilor de maşini noi, potrivit datelor de la poliţie centralizate de ZF, la aproape 1.100 de maşini.

Renault Commercial Roumanie rămâne astfel din 1 iunie 2025 fără marca Nissan în portofoliu după aproape 25 de ani de când marca japoneză a fost reprezentată de Renault pe piaţa locală.

Anunţul vine la aproape şase ani de când Carlos Ghosn, fostul şef al Alianţei Renault-Nissan, a fost arestat în Japonia, marcând totodată şi răcirea relaţiilor dintre Renault şi Nissan.

Importurile vor fi preluate de un consorţiu format din ungurii de la Auto Wallis, care pe piaţa locală vând marca SsangYong şi portughezii de la Salvador Caetano. Auto Wallis deja deţin distribuţia pentru Dacia şi Renault în Ungaria şi pe partea de retail Nissan, printre alte branduri.

RCR a rulat în 2023 afaceri de peste un miliard de euro, fiind singurul jucător din piaţa auto cu afaceri de peste un miliard.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels