Auto

Trei sferturi din maşinile noi vândute în România anul acesta au fost cumpărate de firme. Topul celor mai vândute mărci

Trei sferturi din maşinile noi vândute în România...

Autor: Emil Popescu

15.07.2013, 11:50 2035

"În continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (75% din total în iunie). Astfel, pe fondul demarării târzii a Programului «Rabla», dar şi a accesului dificil la credite, vânzările către persoanele fizice reprezintă la 6 luni doar 19% din total (în creştere totuşi faţă de primele 5 luni, când acest procent era de 15%). Pentru comparaţie, în primul trimestru din 2012 (după 3 luni de funcţionare a Programului «Rabla») acest raport era de 31% persoane fizice şi 69% persoane juridice. În plus, continuă să se manifeste în piaţă impactul negativ al importului masiv de
vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 102.000 unităţi la autoturisme şi 21.500 la vehicule comerciale, au o creştere de 38%, respectiv 6% faţă de 2012. Din aceste cifre rezultă că la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vândut în România au fost aduse alte 4,1 rulate", arată APIA, într-un comunicat.

În primele şase luni au fost vândute 28.964 de autoturisme.

Topul pe mărci este format din Dacia, cu 8.494 unităţi vândute (29,3% din total), Volkswagen (3.450 unităţi / 11,9%), Skoda (2.347 unităţi / 8,1%), Renault (1.754 unităţi / 6,1%), Ford (1.622 unităţi / 5,6%) şi Hyundai (1.361 unităţi / 4,7%).

Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

"Analizând segmentarea pe clase, remarcăm că după 6 luni doar clasa monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scăderi cuprinse între 18% şi 44%. Modificarea Codului Fiscal prin care a fost limitată deductibilitatea amortizării se dovedeşte a fi un factor suplimentar de scădere pentru autoturismele din clasele superioare (D, E, F), acestea înregistrând scăderi peste media pieţei (31% - 44%)", conform comunicatului.

Ponderii livrărilor de maşini cu motoare diesel a continuat să urce, ajungând la 56,4%, faţă de 50,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru cinci din primele zece mărci, motorizările diesel reprezintă peste 70% din vânzări.

Producţia a scăzut în iunie cu 13,4% faţă de luna precedentă, astfel că pe primul semestru creşterea faţă de 2012 a fost de 36,6%, la 224.773 unităţi, cifră datorată în exclusivitate producţiei de autoturisme, care a înregistrat un avans de 44,7% (volum total 224.759 unităţi).

Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (63.735 unităţi), urmată de Dacia Sandero (62.957 unităţi), Dacia Logan (54.227 unităţi) şi Ford B-MAX (43.464 unităţi).

Şi la exporturi s-a înregistrat o majorare semnificativă, de 23,3%, la un volum total de 188.744 unităţi. Creşterea se datorează în exclusivitate autoturismelor, care înregistrează un plus de 30,2%.

Cel mai exportat model în luna iunie a fost Dacia Sandero (10.882 unităţi), urmat de Duster (9.377 unităţi) şi B-MAX (7.003 unităţi). Pe ansamblul celor şase luni pe primul loc este Duster (64.236), urmat de Sandero (60.446) şi Ford B-MAX (43.312).

Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi s-au redus anul trecut cu 20,9%, la 87.505 de unităţi, una dintre cele mai mari scăderi din UE. Pentru anul în curs APIA speră la un avans de 5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO