Auto

A treia generaţie de Logan şi Sandero promite o revoluţie şi mizează în premieră pe publicul tânăr. Noile modele Dacia Logan şi Sandero vin cu cel mai mare salt tehnologic din întreaga istorie modernă a Dacia

A treia generaţie de Logan şi Sandero promite o revoluţie şi mizează în premieră pe publicul tânăr. Noile modele Dacia Logan şi Sandero vin cu cel mai mare salt tehnologic din întreaga istorie modernă a Dacia

Ionuţ Gheorghe, Dacia product marketing director în cadrul Group Renault

Autor: Bogdan Alecu

30.09.2020, 00:08 4126

 În premieră, maşinile produse la Mioveni vor dispune de o transmisie automată de tip CVT, sistem de frânare automată, trapă şi faruri cu LED pentru fază scurtă.

Trecerea de la vechea plat­for­mă Logan lansată în 2004 la noua platformă a Renault, CMF-B, permite celei de-a treia generaţii a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Step­way să vină cu tehnologii de ne­ima­ginat până recent pe modelele Dacia.

Dacă în 2004 decalajul dintre modelele Dacia şi cele Renault era de aproape două generaţii, adică de 16 ani, acum acest ecart s-a redus la cel mult 4 odată cu cu cea de-a treia generaţie.

„Vârsta medie în cazul clienţilor noi este de circa 55 de ani. Practic cu ajutorul noilor perso­na­lizări, şi pentru că aducem un design con­temporan, încercăm să deschidem Dacia către generaţiile mai noi. La Sandero vom avea primul preţ în gama Dacia şi vom deschide piaţa către cli­enţi mai tineri. Vom intra într-o zonă unde nu eram până acum suficient de atră­gători. Suntem în continuare o al­ter­nativă pentru second-hand, dar suntem şi un access-brand în piaţa celor noi“, a explicat Ionuţ Gheorghe, Dacia product marketing director în cadrul Group Renault, cu sediul la Paris.

Cutie automată de tip CVT, trapă, portbagaj modular, şase airbaguri, trei tipuri de sisteme multimedia, radar şi sen­zori nu numai de parcare, ci şi de ploaie sau noapte, acestea reprezintă pe scurt cele mai importante noutăţi im­ple­mentate de Renault. Tot în pre­mie­ră, pentru cele trei modele Dacia renunţă la motorizarea diesel 1,5 dCi şi mizează exclusiv pe 1,0 TCe (produs şi la Mioveni), atât în versiune pe benzină cât şi GPL şi cu transmisie automată de tip CVT (transmisie cu variaţie con­ti­nuă). Motorizarea standard are 90 CP, iar cea pe GPL ajunge la 100 CP.

Noile generaţii au fost proiectate în cadrul Tehnocentre din Paris, dar şi în Renault Technologie Roumanie de la Bucureşti, iar testele s-au derulat la Titu.

Dincolo de motoare, circa 20% din piesele dintr-un Sandero sunt comune cu noul Clio, cele două modele îm­păr­ţind în premieră platforma tehnică.

Odată cu noile schimbări de la Re­nault, în premieră, nu va mai exista Re­nault Logan. Renault va avea un sedan în aceeaşi clasă, însă acesta nu va mai pur­ta numele de Logan, iar brandul fran­cez va reveni la un model precum Symbol de dinainte de Logan. De asemenea, o altă surpriză o re­pre­zintă Logan MCV, despre care Dacia nu a comunicat niciun detaliu. Anterior, oficialii companiei spuneau că a fost îm­po­triva strategiei Dacia să aibă pe ace­laşi segment şi Logan MCV şi Lodgy ală­turi de Dokker pentru per­soane, în con­di­ţiile în care anterior era doar Logan MCV, care avea inclusiv o ver­siune de 7 locuri.

Cutie automată de tip CVT, trapă, şase airbaguri, trei tipuri de sisteme multimedia, radar şi senzori de parcare, ploaie şi lumină, acestea reprezintă pe scurt cele mai importante noutăţi implementate de Renault pentru a atrage un public mai tânăr. Tot în premieră, pentru cele trei modele Dacia renunţă la motorizarea diesel 1,5 dCi şi mizează exclusiv pe 1,0 TCe produs şi la Mioveni.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO