Auto

Ultima confruntare intre Detroit si Los Angeles

11.01.2006, 20:14 19

Ianuarie este ultima luna in care salonul de la Detroit se va lupta cu cel din Los Angeles, recunoscut pentru stralucirea sa, pentru atentia industriei auto.

Castig de cauza a avut salonul de la Detroit, el urmand sa aiba loc si pe viitor in luna ianuarie, in timp ce concurentul sau de pe coasta de vest se va muta in toamna anului. Cele doua saloane auto de pe continentul american se suprapun peste un trend dramatic pentru producatorii americani, care pierd an de an cota de piata pe teren propriu in favoarea asiaticilor. In plus, profiturile japonezilor ii fac tot mai invidiosi pe managerii celor trei giganti cu sediul in Detroit - General Motors, Ford si DaimlerChrysler.

Salonul care are loc in mod traditional in luna ianuarie la Detroit reprezinta insa un prilej pentru americani sa dovedeasca faptul ca reprezinta inca o forta in piata auto si au modele cu care sa isi creasca vanzarile si implicit profiturile.

Inceput pe 8 ianuarie cu cele trei zile dedicate presei, salonul de la Detroit va continua de astazi cu zilele pentru dealerii auto si ceilalti reprezentanti ai industriei de profil, pentru ca dupa 14 ianuarie, timp de noua zile, sa fie deschis pentru publicul larg.

Dupa cei peste 6.800 de jurnalisti din 63 de tari si aproape 800.000 de participanti la editia din 2005, editia din acest an ar trebui sa aduca un plus de cel putin 20-30%, potrivit estimarilor.

La fel ca in editiile anterioare, si in acest an salonul de la Detroit abunda de modele echipate cu motoare puternice. De la Chevrolet, Chrysler, Dodge si pana la Ford sau Aston Martin, toate marcile importante pentru americani au venit cu noutati la Detroit, fie ca a fost vorba de concepte si prototipuri sau modele de productie. Printre conceptele companiilor nord-americane care vor fi prezentate la Detroit se numara Buick Enclave, Dodge Challenger, Chrysler Imperial, Chevrolet Camaro sau Ford Reflex. Modelele de tip crossover, adica cele care reprezinta un amestec intre doua segmente traditionale ale pietei auto, sunt la loc de cinste la salonul de pe continentul nord-american.

Nu doar americanii au venit cu lectiile facute pentru Detroit 2006. Japonezii de la Toyota si divizia lor de lux Lexus, precum si Mazda figureaza, potrivit organizatorilor, printre cele mai cautate standuri de la salonul de la Detroit. Nu lipsesc nici masinile ecologice, prezenta lor la saloanele auto din Statele Unite devenind deja un element obisnuit. Cu un volum al vanzarilor estimat la mai bine de 100.000-200.000 de unitati anual, masinile cu propulsie hibrida ar putea ajunge la vanzari anuale de un milion de unitati, potrivit JD Power & Associates, urmand ca anul acesta sa depaseasca 220.000 de unitati.

Diferenta de pret de cateva mii de dolari fata de modelele comparabile propulsate de motoare pe benzina reprezinta insa o piedica in calea dezvoltarii si mai puternice a pietei de masini hibrid. Situatia este cu atat mai dificila, cu cat producatorii auto inregistreaza deja pierderi importante de pe urma razboiului de pret pe care l-au declansat pentru stoparea declinului vanzarilor de masini.

Marcile europene au avut timp de-a lungul participarilor de pana acum la Detroit sa invete ce le place clientilor americani sa vada astfel ca au venit la editia din acest an cu ce aveau mai puternic in portofoliu.

Modelul pe care pune accent compania germana Audi in cadrul Salonului Auto de la Detroit de anul acesta este noul model sportiv din clasa de lux S6, un competitor direct pentru BMW M5, Cadillac STS-V sau Mercedes Benz E55 AMG. Modelul este echipat cu acelasi motor V10 cu o capacitate de 5,2 litri care va fi prezent si pe S8.

Cu toate acestea, Audi a redus puterea acestui propulsor cu aproape 10% fata de S8, pana la 420 de cai-putere. Pragul de 100 km/h este atins de Audi S6 in putin peste 5 secunde, potrivit reprezentantilor companiei germane, modelul avand o greutate de aproape 2 tone. Viteza maxima este limitata de producator la 250 de km/h in timp ce consumul realizat de automobil este de 13,4 litri/100 de kilometri.

Puterea lui S6 este subliniata prin detalii discrete, cum ar fi scaunele sport imbracate in piele, teava de esapament cromata, detaliile metalice din grila radiatorului sau kilometrajul suplimentar digital.

Noul model Audi este prevazut cu o cutie de viteze automata Tiptronic cu 6 rapoarte, tractiunea realizandu-se pe toate cele 4 roti datorita sistemului de tractiune integrala "quattro" dezvoltat de Audi. Automobilul va fi lansat pe piata nord-americana in a doua jumatate a anului viitor, nefiind disponibile informatii referitoare la pretul acestuia.

Mercedes prezinta la Detroit primul SUV (Sport Utility Vehicle) cu 7 locuri al companiei, modelul GL 450. Construit la uzina Tuscaloosa din Alabama, automobilul va fi prezent la dealerii nord-americani incepand cu luna mai a acestui an, fiind un competitor pentru Lexus LX 470. Spre deosebire de structura caroseriei vechiului G-Class, noul SUV are o structura integrata similara modelelor M-Class sau a recentului R-Class.

Echiparea standard a SUV-ului include tractiune integrala 4Matic, sistemul de control al vitezei la coborare DSR (Downhill Speed Regulation), asistenta la urcare sau ABS (antilock brake system). Suspensia independenta este de asemenea inclusa in echiparile standard, optional fiind disponibila suspensia Airmatic, ce permite ajustarea gardei la sol in timpul mersului.

Mercedes GL 450 este echipat cu un propulsor V8 de 4,5 litri cu 335 de cai-putere. Cutia de viteze automata cu 7 rapoarte permite noului GL 450 sa atinga viteza de 100 de km/ora in 7,4 secunde.

Producatorii de automobile asiatici sunt prezenti la Detroit prin intermediul noului Hyundai Santa Fe. Compania aniverseaza cu ocazia salonului cel de-al 20-lea an de prezenta pe piata nord-americana, sud-coreenii raportand vanzari record in cel de-al cincilea an consecutiv pentru modelul Sonata.

Construit pe o noua platforma unitara, noul Santa Fe este cu peste 15 centimetri mai lung decat predecesorul sau, iar ampatamentul a fost marit cu aproape 8 centimetri, permitand introducerea si celui de-al treilea rand de scaune. Potrivit reprezentanilor companiei, citati de presa internationala, Hyundai a folosit ca repere modele precum Acura MDX, BMW X5 sau Lexus RX 330.

Santa Fe va fi echipat cu doua motoare V6, unul de 2,7 litri cu 180 de cai-putere sau unul de 3,3 litri cu peste 230 de cai-putere. Versiunea de 2,7 litri este disponibila cu o cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte sau una automatica cu 4 rapoarte. Versiunea sportiva, de 230 de cai-putere, este echipata cu o cutie de viteze automata cu 5 rapoarte, ce poate fi operata si manual. Aceasta versiune este prevazuta si cu jante de aliaj de 18 inci. Noul Santa Fe va fi lansat pe piata nord-americana in decursul anului viitor.

Mazda Motor Corporation a venit la Detroit cu modelul concept Mazda Kabura, un coupe cu tractiune spate ce foloseste o serie de componente utilizate de companie si la alte modele, precum RX-8 sau MX-5.

Folosind motorul si transmisia de la MX-5 si suspensiile de la RX-8, conceptul Kabura are o greutate inferioara acestor modele, conform reprezentantilor companiei.

Compania va prezenta in premiera si noul model Mazda CX-7. Design-ul este unul dinamic, ce imbina confortul cu spatiul generos, dand acestui model o imagine atletica. Exteriorul distinct al modelului lui CX-7 este o extensie a conceptului MX-Crossport lansat la inceputul anului trecut, imprumutand si caracteristicile sportive ale modelului RX-8.

Echipamentele noului model cuprind jenti de aluminiu de 18 inci, suspensie independenta, ABS, DSC (Dynamic Stability Control) sau TCS (Traction Control System). Motorul de 2,3 litri dezvolta 244 cai-putere.

Cum piata nord-americana este piata cea mai exigenta si care genereaza cele mai mari vanzari pentru modelele exclusiviste, Aston Martin a profitat de Salonul de la Detroit pentru a-si prezenta conceptul Rapide.

La fel ca si Mercedes CLS, Aston Martin Rapide este un coupe cu 4 usi. Conceptul cuprinde mai multe elemente prezente si pe modelul DB9, cum ar fi grila radiatorului sau prizele de aer laterale.

Fiind un automobil cu 4 locuri, Rapide a fost prevazut cu o consola centrala ce se prelungeste si intre scaunele din spate. Fiecare ocupant al locurilor din spate are propriul sistem DVD, precum si control al climatizarii si al instalatiei audio. Stilul pur britanic este subliniat de prezenta compartimentului de racire, conceput special pentru o sticla de sampanie si 4 pahare. Propulsorul V12 de 6 litri si 480 de cai-putere, impreuna cu cutia de viteze automata cu 6 rapoarte permite conceptului sa depaseasca 100 de km/h in mai putin de 5 secunde, viteza maxima atinsa fiind de aproape 300 km/h.

Lamborghini Miura Concept este primul model al celor de la Lamborghini al carui design este semnat de Walter de'' Silva, designerul principal de la Audi Group.

Noul concept a fost regandit in totalitate, insa forma finala a ramas fidela originalului. Restilizarea partii inferioare a caroseriei a dus la o intarire a structurii caroseriei si la performante aerodinamice superioare, fara ca aspectul estetic sa se schimbe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO