Inginerii Dacia lucrează deja la un model Logan îmbunătăţit care va ajunge pe piaţă la finalul anului viitor, după care constructorul de la Mioveni va mai produce automobilul cel puţin până în 2030.
“Lucrăm acum la un facelift major la Logan care va veni la finalul anului viitor. Se mai lucrează şi la o nouă generaţie de Sandero. Este pe masă şi această soluţie, dar vom vedea. Nu s-a decis că aceasta va fi ultima generaţie de Logan, vom vedea cum se aranjează capacităţile industriale”, a spus Mihai Bordeanu, directorul Automobile Dacia, într-un interviu pentru ZF.
Pe de altă parte, tot mai des sunt luni în care Duster este cea mai înmatriculată maşină pe piaţa locală, depăşind Logan, mai ales în lunile fără program Rabla.
“Este posibil să vedem Dusterul cu vânzări mai mari decât Logan în perioada următoare şi ne aşteptăm la asta”, a spus Mihai Bordeanu.
Dacia sărbătoreşte două decenii de la debutul vânzărilor primei generaţii Logan prin lansarea unei serii limitate aniversare a sedanului său de segment B.
Intitulată „Logan XX", această serie limitată, complet echipată, se evidenţiază printr-o serie de elemente grafice având ca lait motiv numărul 20 exprimat în cifre romane, a căror formă stilizată evocă modelul repetitiv din „Coloana Infinitului” a lui Constantin Brâncuşi. Acest model este prezent la exterior sub forma unor stickere aplicate în partea inferioară a portierelor spate, pe carcasele oglinzilor retrovizoare şi la baza capotei portbagajului.
În 2014 Logan 10 ani venea în premieră pentru un model Dacia cu sistem de climatizare automată şi guri de ventilaţie pătrate, maşina fiind un Renault Logan sub brand Dacia. De această dată, Logan nu mai are un corespondent direct în gama Renault, diferenţele fiind mai mari. Acum, ediţia limitată la 4.000 de unităţi vine doar cu artificii de design şi nicio modificare tehnică.
Seria limitată Logan XX poate fi comandată începând de astăzi în reţeaua de agenţi autorizaţi Dacia din întreaga ţară. Cele două versiuni de motorizare disponibile sunt TCe 90 (la preţul de 16.000 Euro, TVA inclus) şi Eco-G 100 (16.300 Euro, TVA inclus). Primele livrări sunt aşteptate pentru jumătatea lunii octombrie.
În urmă cu 20 de ani, la începutul lunii septembrie 2004, începeau în România livrările primei generaţii a modelului Logan. În decurs de mai puţin de patru luni, până la sfârşitul anului 2004, aveau să fie vândute peste 20.000 de exemplare, depăşind cu mult cele mai optimiste estimări de vânzări ale mărcii.
Începând din 2005, Logan a devenit cel mai vândut model de pe piaţa din România, titlu pe care şi l-a menţinut constant, an de an, de-a lungul celor trei generaţii care s-au succedat până în prezent.
În decursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unităţi, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe pieţele externe.
Lansat iniţial în varianta sedan, cu două motorizări pe benzină, de 75 CP şi 90 CP, Logan a fost declinat şi în alte versiuni de caroserie: Break (Logan MCV I şi II), furgon uşor (Logan VAN) şi Pick-Up. Vânzările totale se apropie de 2 milioane de unităţi, din care 1,28 milioane doar pentru versiunile sedan.