Auto

Un automobil de epocă este evaluat la 1.000 de lei după grila actuală

Mădălin Roşu, reprezentant al sectorului auto din cadrul UNSAR: „Nu se poate ca un service independent să factureze un far pentru o anumită marcă mai mult decât o face reprezentantul oficial al importatorului mărcii respective în România“

Mădălin Roşu, reprezentant al sectorului auto din cadrul UNSAR: „Nu se poate ca un service independent să factureze un far pentru o anumită marcă mai mult decât o face reprezentantul oficial al importatorului mărcii respective în România“

Autor: Cătălina Butan

18.09.2014, 00:05 469
Uniunea asigurătorilor din România (UNSAR) susţine că maşinile trebuie evaluate la valoarea lor de piaţă şi nu după grila actuală care poate dezavantaja atât companiile de asigurări, cât şi păgubiţii.
 
„Susţinem ca maşinile să fie evaluate la valoarea de piaţă. Este un concept simplu. În acest moment există o grilă matematică, care te poate duce, de exemplu, la un calcul în care o maşină de epocă poate fi evaluată la 1.000 de lei. Total fals. Acea maşină de epocă are o altă valoare“, a spus la ZF Live Mădălin Roşu, reprezentant al sectorului auto din cadrul UNSAR.
 
Un alt exemplu care arată ineficienţa sistemului actual este cel al maşinilor neînmatriculate.
 
„Sunteţi în posesia unei maşini neînmatriculate, lovite, care trebuie despăgubită. Aplicând o grilă matematică, despăgubirea nu va fi una corectă. Valoarea maşinii dumneavoastră nu poate fi egală cu valoarea unei maşini identice, înmatriculate în România, pentru care s-au plătit taxe. Există sisteme specializate, informatice, care calculează această valoare de piaţă pe baza ofertei din piaţă. Sunt specialişti care au deja baze de date cu toate informaţiile necesare pentru o astfel de evaluare“, a explicat Mădălin Roşu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO