În premieră, constructorul autohton a urcat în top 100 cu toate modelele produse în România, inclusiv SUV-ul Duster şi Logan, în timp ce modelele produse în Maroc, Lodgy şi Dokker, rămân departe de primul eşalon.
Dacia a intrat anul trecut cu Sandero în top 20 cel mai bine vândute automobile în 2014 după ce modelul de clasă mică a câştigat patru poziţii în clasament, potrivit datelor Left-lane.com, site care contabilizează rezultatele constructorilor auto europeni.
Anul 2014 nu a adus însă rezultate bune pentru B-Max, modelul Ford produs la Craiova, care a pierdut 21 de locuri în clasament, ajungând pe locul 80 la finalul anului trecut, în condiţiile în care vânzările sale au scăzut cu peste 20 de procente faţă de 2013, la aproape 54.000 de unităţi. Mai mult, vânzările B-Max au fost depăşite de principalul său concurent, Opel Meriva, care s-a clasat pe locul 75, cu 57.000 de maşini livrate, volum similar cu cel din 2013, cu toate că modelul a fost lansat în 2011, cu un an înaintea lui B-Max. Având în vedere cererea redusă pentru acest model, Ford a decis să reducă numărul de salariaţi ai fabricii de la Craiova de la 3.200 de oameni spre 2.500.
„Renault Captur este câştigătorul segmentului cu cea mai rapidă creştere din Europa, acela al crossoverelor mici, fiind pe locul 15 la nivelul vânzărilor în 2014, urmat de Peugeot 2008 clasat pe 23 la total şi Duster, care s-a clasat pe 28, în creştere cu 45%.