Vânzările de camioane grele, implicate în transportul internaţional de mărfuri, dar şi către marile lanţuri de magazine, au crescut cu 50% anul trecut, pe fondul reînnoirii şi extinderii flotelor transportatorilor, la peste 7.000 de unităţi, apropiindu-se astfel de nivelul de 7.600 de camioane grele livrate în 2008. Vânzările de maşini au crescut anul trecut, dar abia au recuperat scăderile până în 2011. Vânzările de camioane şi de vehicule comerciale reprezintă un adevărat barometru al economiei, o evoluţie pozitivă fiind un indiciu al intensificării activităţii comerciale şi de producţie a jucătorilor din mediul de afaceri.
„Piaţa de camioane este în continuare dominată de modelele de transport rutier pe distanţe lungi, dar vedem recuperări şi pe alte segmente precum cele de construcţii sau servicii municipale. Pe măsură ce clienţii noştri se concentrează tot mai mult pe optimizarea businessului şi identificarea unor noi soluţii pentru a creşte profitabilitatea companiei, şi noi am mărit considerabil vânzările de contracte de service, programe de pregătire pentru şoferi şi servicii telematice“, a spus Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks Sales&Marketing pentru România.
Pe întreg segmentul autovehiculelor utilitare, înmariculările au urcat cu 23% anul trecut faţă de anul anterior, la peste 17.000 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), avansul fiind mai mare decât pe segmentul de autoturisme, care au urcat cu 16%.