La două luni de la demararea oficială a livrărilor Puma Gen-E, uzina Ford Otosan de la Craiova a ajuns la un total de 10.000 de astfel de modele produse, potrivit companiei. Dacă este luat drept termen de producţie, în două luni de livrări uzina a ajuns la o medie de 5.000 de maşini pe lună, volum care înseamnă circa jumătate din producţia lunară de Puma. Astfel, din start jumătate dintre modelele Puma produse la Craiova, sunt în versiune electrică.
Potrivit datelor publicate de Ford Otosan, în aprilie la Craiova uzina a produs aproape 11.100 de maşini Puma, faţă de 15.000 în aprilie 2024, iar în primele patru luni ale anului 2025 uzina a livrat în total 46.141 de maşini Puma, faţă de 59.000 în intervalul similar din 2024.
Luând în calcul şi Courier, în total uzina Ford Otosan de la Craiova a livrat în aprilie 17.700 de autovehicule faţă de 23.220 în 2024, iar în total, la nivelul primelor patru luni, a ajuns la 77.603 unităţi, vs. 86.000 în 2024.
Ford Otosan a majorat pentru a doua oară consecutiv capacitatea de producţie la 300.000 de unităţi, iar investiţia a ajuns la 500 mil. Euro, la final de 2024. Craiova este acum cea mai complexă uzină ce produce maşini Ford la nivel european.
Uzina Ford Otosan de la Craiova a demarat la mijlocul lunii martie livrarea primelor automobile electrice fabricate în România către dealerii Ford din întreaga Europă. Producţia de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier şi E-Tourneo Courier a început la fabrica din Craiova, consolidând rolul Ford Otosan ca hub strategic de producţie pentru Ford în Europa.
Uzina Ford Otosan din România este acum una dintre cele mai complexe unităţi din cadrul ecosistemului de producţie Ford. În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale pe aceleaşi linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă şi electrice.
Începând din 2022, Ford Otosan a realizat o investiţie totală de 500 de milioane de euro pentru a susţine diversificarea producţiei de vehicule la fabrica din Craiova. Această investiţie a contribuit şi la transformarea tehnologică a fabricii de la Craiova, poziţionând-o drept una dintre cele mai avansate şi flexibile unităţi de producţie auto din Europa.
Uzina Ford Otosan de la Craiova a beneficiat de o nouă creştere a capacităţii de producţie, care a ajuns la 300.000 de autovehicule în prezent, la nivel de T1 2025, potrivit unui raport publicat de Ford Otosan pe bursa de la Istanbul. Iniţial Ford Otosan se angajase la o majorare la 272.000 de unităţi, dar aceasta a fost majorată încă o dată. Miza o reprezintă acum lansarea noilor maşini electrice la Craiova – Puma Gen-E alături de E-Transit&E-Tourneo Courier.
Acum la Craiova pot fi produse 300.000 de maşini şi 350.000 de motoare EcoBoost anual. Dintre acestea 100.000 de unităţi pot fi Courier şi 200.000 Puma.