Auto

Una din trei maşini din România este cumpărată de o persoană fizică. Scade „monopolul” flotelor

Una din trei maşini din România este cumpărată de o...

Autor: Corina Mirea

14.07.2015, 15:06 572

Unul din trei autovehicule din România (din total de aproape 55.500 de unităţi) vândute în primele şase luni ale acestui an a fost cumpărat de persoane fizice, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Trendul de cumpărare pe acest segment este în creştere faţă de primele trei luni ale anului, când numai 12% din cumpărătorii de autovehicule de pe piaţa locală erau persoane fizice. Principalul motor de creştere a fost programul Rabla 2015, care de la finalul lunii aprilie şi până la începutul lunii iulie, a ajuns la peste 10.000 de maşini vechi casate şi autoturisme noi vândut, adică de la jumătatea primului semestru încoace.

De altfel, întreaga piaţă auto a fost pe plus în primele şase luni ale lui 2015, vânzările de autovehicule fiind mai mari cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea lor fiind, în primele 6 luni din 2015, de 77%, în scădere totuşi. Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcăm o tendinţă de creştere a importurilor de autoturisme rulate, de 14%, comparativ cu perioada similară din 2014. Peste 76% (cca. 85.600 unităţi) dintre acestea au o vechime de cel puţin 8 ani (vârstă la care vehiculele existente în parcul auto national pot fi casate prin Programul Rabla)”, susţin reprezentanţii APIA. Prin urmare, după la şase luni, se observă un raport de 3,3 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, similar cu cel care se înregistra la jumătatea anului 2014.

La autoturisme, după şase luni din 2015 top-ul pe mărci este condus de Dacia, cu 17.010 de unităţi (37,2% din total) vândute, fiind urmată de Volkswagen, cu 4.355 unităţi (9,5%) şi de Skoda, cu 4.056 unităţi (8,9%) vândute.

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut autoturism, românii cumpărând în primele şase luni ale acestui an 8.061 de maşini. Acesta este urmat de Dacia Duster, cu 3.469 unităţi, de Dacia Sandero (cu 2.899 unităţi), de Skoda Octavia (cu1.849 unitaţi) şi de Dacia Logan MCV (cu 1.567 unităţi vândute).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO