Auto

Valmar, APIA: Timbrul de mediu trebuie completat de un impozit anual calculat în funcţie de poluare. Dar acesta trebuie anunţat din timp

Autor: Bogdan Alecu

14.02.2013, 20:45 909

Reînnoirea parcului auto şi susţinerea maşinilor cât mai noi nu se poate face doar prin programul "Rabla" şi noul timbru de mediu, ci prin introducerea şi a unui impozit anual calculat în funcţie de vechimea şi gradul de poluare al automobilului, este de părere Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

"Aşa cum este şi în alte ţări, sistemul este completat când timbrul de mediu este completat de un impozit anual care ar trebui calculat în funcţie de norma de poluare, pe baza emisiilor de CO2 şi vechimea maşinii. Dar acum este prematur să vorbim acum de o nouă taxă. Sunt exemple de luat în calcul din Franţa, Marea Britanie sau Danemarca, nu neapărat cel german. Astfel sunt încurajate motorizările ecologice. Spre exemplu dacă maşina este Euro 6 aceasta trebuie încurajată printr-o taxă cât mai mică. Dacă este o motorizare cu emisii reduse de CO2 trebuie ca aceste maşini să fie susţinute. În plus, noi avem acum doi producători auto", a spus Valmar.

El a subliniat că nu este niciun pericol din partea maşinilor non-euro, Euro 1 şi 2 din simplul motiv că disponibilitatea acestora pe piaţa vest-europeană este extrem de redusă. Aceste maşini s-au casat în Vest. În Germania o maşină non-Euro se vinde cu un euro deoarece proprietarul este fericit să scape de ea pentru a nu plăti o taxă de depoluare scumpă. Dar cerere încă există din Europa de Est.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO