Auto

Visual Fan, grupul care deţine brandul Allview, lansează o maşină full electric şi se aşteaptă la o creştere cu 10% a cifrei de afaceri în 2022. Ce caracteristici are Skywell ET5

Sursă foto: visualev.ro

Sursă foto: visualev.ro

Autor: Tibi Oprea

16.12.2021, 18:38 1914

Visual Fan, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul ALW şi deţinătoarea brandului Allview, a lansat astăzi primul model de maşină full electric – Skywell ET5, cu care îşi face debutul pe piaţa auto din România.

Demararea acestei noi linii de business se va realiza prin deschiderea unei companii ce va avea ca obiect de activitate principal distribuţia de maşini electrice – Visual EV SRL, al cărei capital este deţinut în proporţie de 95% de către Visual Fan. Diferenţa de 5% din capitalul companiei, este deţinută de către o persoană fizică din cadrul companiei, se arată într-un raport publicat joi la BVB.

Prin abordarea acestui nou proiect, Visual Fan preconizează o creştere a cifrei de afaceri la nivelul grupului cu 10% până la finalul anului 2022. Strategia pe termen lung vizează dezvoltarea portofoliului şi adiţia de noi modele, pentru a acoperi necesităţile pieţei de masă.

“Noua companie, Visual EV, distribuie pentru început modelul SUV Skywell ET5, cu o autonomie de 400 km mixt (WLTP), un spaţiu interior extrem de generos şi bine compartimentat, sistemul automat de asistenţă la conducere – L2.5, dar şi numeroase opţiuni şi elemente inovatoare incluse în varianta de bază ce aduc siguranţă, dar şi un plus de confort, menite să transforme condusul şi simpla deplasare cu maşina într-o călătorie în viitor”, se arată în raport.

Skywell ET5 este disponibilă în 2 variante – Premium şi Luxury, iar clienţii au la dispoziţie opţiuni de personalizare a culorii caroseriei (Midnight Blue, Metallic Grey, Pearl White) şi a designului interior (Fusion Design - Black Leather Seat, Grey interior sau Royal Design - Brown Leather Seat, Brown interior).

Visual Fan este evaluată de investitorii de la Bursa de la Bucureşti la 147,8 mil. lei şi este controlată în proporţie de 82,8% de fondatorul Lucian Peticilă. De la listarea din 26 iulie, acţiunile ALW înregistrează o scădere de 5%, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor de la BVB.

Compania a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de aproape 80 milioane de lei (16 milioane de euro), în creştere cu 36%, în condiţiile în care vânzările diviziei IT&C s-au majorat cu 64%.

Valoarea vânzărilor de produse din divizia de IT&C s-a majorat de la 24,2 milioane lei (aproape 5 milioane euro) înregistrate în perioada ianuarie – septembrie 2020 la 39,8 milioane de lei (aproape 8 milioane euro), în primele 9 luni ale lui 2021. 

Cea mai mare creştere a fost pe segmental de laptop-uri, fiind vândute de aproape 4 ori mai multe faţă de perioada similară din 2020. Tabletele au înregistrat creştere cu peste 75% a vânzărilor, iar smartphone-urile cu peste 30%.

Categoria de televizoare a marcat o creştere de peste 5%, de la 30 milioane lei la 31,8 milioane lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO