Auto

Volkswagen a prezentat azi primele detalii ale modelului ID.3, care va fi comercializat din 2020. Unsprezece români au comandat maşina în prima oră de la prezentare

Volkswagen a prezentat azi primele detalii ale modelului...

Autor: Bogdan Alecu

08.05.2019, 16:21 3941

Porsche România, reprezentantul local al Volkswagen pe piaţa locală, are o ţintă de 450 de maşini electrice ID.3 în primul an de comercializare al noului model pe piaţa europeană.

Cele 450 fac parte dintr-o primă serie de 30.000 de maşini din ediţia First Edition ce va fi comercializată la nivel european în 2020.

VW a demarat ieri campania de pre-rezervare, imediat după prezentarea primelor detalii ale maşinii, iar compania estimează că până în luna septembrie, când are loc Salonul Auto de la Frankfurt să încheie cele 30.000 de comenzi. În cadrul Salonului Volkswagen va prezenta toate detaliile cu privire la automobil.

În ceea ce priveşte piaţa, Porsche România se aşteaptă ca anul acesta pe piaţa locală să fie comercializate 1.500 de maşini electrice şi plug-in hybrid (maşini cu motoare termice care dispun şi de un motor electric şi o baterie care poate fi încărcată de la o priză), în creştere de la 1.019 de unităţi anul trecut.

Ediţia ID.3 1ST concepută doar pentru etapa de pre-rezervări cuprinde 30.000 de unităţi cu dotări extinse, de nivel superior şi baterii medii cu autonomie de 420 de kilometri (WLTP). Producţia ID.3 1ST începe la sfârşitul anului 2019 iar primele vehicule ID.3 1ST vor fi livrate clienţilor în prima jumătate a anului 2020. Modelul ID.3 va fi prezentat în premieră pe 12 septembrie la Salonul Auto Internaţional IAA de la Frankfurt. Acesta este primul model al mărcii cu amprentă de carbon neutră, atât în procesul de fabricaţie (automobil şi baterii), cât şi în cel de utilizare dacă proprietarii alimentează de la staţii cu energie din surse regenerabile.

„Mobilitatea electrică devine ceva concret pentru clienţii noştri o dată cu lansarea fazei de pre-rezervări pentru ID.3 în Europa”, a declarat Jürgen Stackmann, Membru al Consiliului de Conducere a mărcii Volkswagen, responsabil Vânzări, Marketing şi Post-Vânzare, la evenimentul de lansare din cadrul DRIVE Volkswagen Group Forum din Berlin. „Cu ID.3 lansăm un capitol major, de importanţă strategică în istoria mărcii, după Beetle şi Golf. Cu ID.3 facem modelele electrice accesibile pentru mobilitatea de masă. Iniţial, vom electrica Europa cu ID.3, apoi alte regiuni cu modele din familia ID. lansate în viitor”.

Modelele din ediţia specială ID.3 1ST vor fi disponibile în patru culori şi trei versiuni diferite. Fiecare versiune dispune de jante de dimensiuni mari şi dotări extinse. Versiunea de bază, ID. 3 1ST conţine opţiunea de control vocal, plus sisteme de navigaţie proprii. ID.3 1ST Plus dispune şi de un sistem de iluminare IQ. Light şi design exterior şi interior în două nuanţe. Versiunea ID.3 1ST Max are plafon de sticlă panoramic şi inovaţii de tipul elementelor de realitate augmentată proiectate pe parbriz.

Comenzile propriu-zise vor putea fi plasate de cei care au rezervat aceste modele în majoritatea ţărilor din Europa în care marca este prezentă după Salonul Auto de la Frankfurt care are loc în intervalul 12-22 septembrie. Atunci clienţii vor putea plasa o comandă pentru versiunea dorită menţionând distribuitorul pe care îl preferă. Până în luna aprilie a anului viitor clienţii pot anula rezervarea fără costuri iar banii vor fi returnaţi. Rezervările sunt deschise în 29 de ţări europene.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO