Auto

VW în faţa unei noi provocări: investitorii i-ar putea cere 40 miliarde de euro în instanţă

VW în faţa unei noi provocări: investitorii i-ar putea...

Autor: CătăIina Apostoiu

19.10.2015, 00:04 1072

Producătorul auto german Volkswagen s-ar putea adânci în criză în condiţiile în care una dintre cele mai importante firme de avocatură din lume încearcă să-i determine pe investitori să dea compania în judecată pentru pierderi de 40 miliarde de euro suferite în urma scandalului privitor la manipularea testelor de emisii, relatează publicaţia britanică The Telegraph.

Quinn Emanuel, care a câştigat aproape 50 de miliarde de dolari pentru clienţi şi a reprezentat companii ca Google, Sony, cât şi Fifa, împreună cu grupul Bentham, încearcă să pregătească un caz pentru acţionarii VW legat de scandalul emisiilor.

Cele două companii au în vedere lansarea unui proces colectiv împotriva a ceea ce acestea caracterizează drept „o lipsă fundamentală de onestitate“ din partea gigantului auto german, care a declanşat o amplă criză după ce acesta a admis că a recurs la un software înşelător pentru a manipula rezultatele testelor de emisii.

Admiterea vinovăţiei a implicat costuri uriaşe pentru acţionari, spul­berând peste 25 mld. euro din valoarea de piaţă a VW. În prezent, Quinn Emanuel şi Bentham îi con­tactează pe cei mai mari investitori ai VW, printre care se numără fondurile suverane ale Qatarului şi Norvegiei, pentru a le cere acestora să se alăture acţiunii în instanţă.

Richard East, co-managing partner al Quinn Emanuel, a declarat: „Estimăm că pierderile acţio­narilor s-ar putea ridica la 40 mld. euro“. Acesta a adăugat că daunele ar putea fi calculate începând cu 2009, când VW a început să utilizeze software-ul înşelător, şi că dacă ar fi ştiut acest lucru, investitorii nu ar mai fi deţinut sau tranzacţionat acţiuni VW.

Procesul ar urma să se desfăşoare în Germania, conform Quinn Emanuel, care speră să lanseze primul val de acţiuni până în luna februarie.

Jeremy Marshall, director de investiţii la Ben­tham, a declarat că iniţierea unei acţiuni comune de către investitorii instituţionali ar reprezenta o modalitate mai eficientă de a ataca VW în instanţă.

Grupul VW este în mare parte controlat de doi investitori majori, holdingul Porsche cu o partici­paţie de 50% şi statul german Saxonia Inferioară, 20%. Şansele ca cei doi investitori să se alăture acţiunii în instanţă sunt reduse având în vedere faptul că interesele acestora sunt strâns legate de soliditatea VW.

Urmă­torul acţionar ca mărime este fondul suveran al Qatarului, cu 17%, mai apoi deţinerile scăzând la 2% sau mai puţin, printre acţionari cu astfel de deţineri numărându-se fondul suveran al Norvegiei, Suzuki, Axa şi BlackRock. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO