Auto

​Wizz Air a transportat 3 milioane de pasageri în perioada aprilie – iunie, adică un grad de încărcare de doar 63% a aeronavelor

​Wizz Air a transportat 3 milioane de pasageri în perioada aprilie – iunie, adică un grad de încărcare de doar 63% a aeronavelor

Autor: Miruna Diaconu

20.10.2021, 18:01 134

Compania aeriană ungară Wizz Air a transportat doar 3 milioane de pasageri în toată reţeaua în perioada aprilie – iulie, deşi este înregistrată o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, gradul de încărcare al aeronavelor este sub nivelul din 2019.

„În toate lunile de vară, pasagerii transportaţi în întreaga reţea au crescut puternic faţă de 2020, dar valoarea rămâne sub 2019. În primul trimestru al anului fiscal curent (aprilie-iunie) toate datele de trafic au crescut la nivel de reţea. Numărul total de pasageri a ajuns la aproape 3 milioane, ceea ce înseamnă de peste 3 ori mai mulţi călători transportaţi faţă de acelaşi trimestru al anului 2020, în timp ce gradul de încărcare a crescut la 63% comparativ cu 55% în aceeaşi perioadă a anului trecut”, spun reprezentanţii companiei aeriene.

Operatorul aerian ungar Wizz Air a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 137.907 lei în România, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Aceeaşi sursă mai arată că operatorul a avut pierderi de 139 milioane lei în 2020 şi un număr mediu de 755, cu 163 mai puţini faţă de anul anterior.  Datele sunt aferente companiei Wizz Air Hungary LTD.

În cazul activităţilor de transport, există o convenţie fiscală specială în care se precizează că veniturile obţinute din vânzarea de bilete de avion se înregistrează în statele în care sunt înregistrate avioanele.

Wizz Air Group este o companie fondată în 2003 de către actualul CEO, József Váradi şi de către alte cinci persoane cu experienţă în sectorul aerian. În România, compania a început operaţiunile în 2007, odată cu intrarea ţării în UE.

Situaţia incertă din această perioadă pune în dificultatea industria aeriană care se confruntă cu o cerere scăzută, de aceea, multe companii sunt nevoite să anuleze zboruri sau să scoată din orarul de zbor anumite destinaţii.

„Perioada de pandemie este extrem de volatilă, cu restricţii care apar permanent, iar în condiţiile unor operaţiuni foarte imprevizibile, este foarte probabil ca programul de zbor să se schimbe în ultimul moment. Cu toate acestea, facem tot posibilul să evităm sau să reducem la minimum orice modificare a orarului de zbor şi să ne respectăm promisiunea de a ne transporta pasagerii la destinaţie în condiţii de siguranţă şi la timp”, mai spun reprezentanţii companiei. 

AFACERI DE LA ZERO