Auto

Xavier Martinet, Dacia: Acum clienţii sunt dispuşi să plătească 30.000 de euro sau peste pentru un model Dacia

Xavier Martinet, Dacia: Acum clienţii sunt dispuşi să...

Autor: Bogdan Alecu

Grupul Renault vrea să majoreze vânzările Dacia pe pieţe precum cea germană, unde clienţii preferă maşini mai mari, mai puternice şi mai bine echipate decât cei din sudul Europei.

Xavier Martinet, directorul de marketing, vânzări şi operaţiuni responsabil de marca Dacia, explică faptul că noua Dacia Bigster este un model „de cucerire“, care are drept misiune de a atrage noi clienţi către brandul românesc, clienţi care migrează de la alte mărci sau dinspre second-hand.

„Maşina nu trebuie să devină un lux, iar oamenii au nevoie de mobilitate. Spre comparaţie, în 2019 un SUV compact costa în medie 29.000 de euro. Acum costă 38.000 de euro în Europa, iar salariile în cei cinci ani nu au crescut cu 30%. Preţurile complete pentru Bigster vor fi publicate în ianuarie, când se vor deschide şi comenzile“, a spus Xavier Martinet.

Pe de altă parte, deşi este un segment mare, SUV-urile compacte au înregistrat un declin uşor în primele şapte luni din an, iar piaţa europeană este afectată de eliminarea unor subvenţii pentru maşinile electrice.

"Piaţa europeană este una dificilă în acest moment, dar tot încasăm mai multe comenzi decât în 2023. Duster aduce clienţi în showroomuri şi ne aşteptăm la un 2024 bun per total. Acum patru ani câţi oameni erau dispuşi să plătească 30.000 de euro pentru un model Dacia? Acum se vând Dustere de 28.000 de euro spre exemplu. Mai mult, în intervalul martie-septembrie, comenzile pentru Duster sunt cu 50% peste cele din intervalul similar din 2023", a spus executivul.

Când vine vorba de politică de preţuri, preţurile la Dacia au crescut în ultimii ani, odată cu inflaţia, scumpirea materiilor prime.

"Înainte eram cu 25% mai accesibili decât concurenţa. Acum suntem cu 10%, dar cu o dotare mai bună, însă este greu să mai creştem acum. Trebuie să vii cu echiparea corectă şi preţul corect. Spre exemplu, de aceea noi mizăm pe o greutate redusă, tocmai că ne permite să folosim motoare mai puţin puternice, mai eficiente şi care să economisească bani şi combustibil", a conchis Xavier Martinet.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro