Auto

Zece mituri despre zboruri care nu sunt adevărate

Zece mituri despre zboruri care nu sunt adevărate

Autor: Octavian Calei

28.09.2013, 09:01 9334

Zborurile pot fi o experienţă străină – avioanele sunt aparate extrem de complexe, uneori înfricoşătoare, iar piloţii şi însoţitorii de zbor păstrează sub tăcere de obicei ce se petrece în timpul unei curse, scrie Business Insider.

Oamenii cred tot felul de lucruri ciudate despre călătoriile cu avionul, însă o mare parte dintre ele nu sunt adevărate.

1. „Este foarte periculos să deschizi uşa avionului în timpul zborului”. Când avionul este la altitudinea de zbor, este presurizat, ceea ce înseamnă că pentru a deschide o uşă ar fi nevoie de eforturi supraomeneşti.

2. „O mică gaură în avion ar aspira imediat orice”. Pilotul Patrick Smith a relatat o întâmplare din 2006 când un avion de la Alaska Airlines MD-80 a fost nevoit să aterizeze de urgenţă datorită unei mici spărturi. El a spus că odată ce presiunea a fost eliberată din cabină, avionul a putut zbura fără probleme mai departe.

3. „Te poţi îmbăta mai repede la altitudine mare”. „Vânătorii de mituri” de la Discovery au testat acest mit şi au demonstrat că este fals. Deoarece avioanele nu sunt presurizate la nivelul mării, oxigenul este mai rarefiat, ceea ce dă o senzaţie de ebrietate.

4. „Avioanele îşi golesc WC-urile în aer” – nu este cazul. Pentru că mulţi oameni s-au plâns că ar fi fost nimeriţi de resturi căzute din cer, Administraţia Aviaţiei Federale a informat că este „practic imposibil pentru un pilot să elibereze rezervorul în timpul unui zbor”.

5. „Poţi să rămâi blocat pe o toaletă din avion dacă tragi apa în timp ce stai jos” – se poate întâmpla acest lucru numai dacă corpul formează un etanş perfect cu vasul, ceea ce este dificil de realizat. Totuşi, este o idee bună să vă ridicaţi înainte să trageţi apa

6. „Aerul recirculat din avion răspândeşte bolile” – aerul dintr-o aeronavă circulă până este atras în partea inferioară a fuselajului, unde aproape jumătate din el este eliberat afară. Restul este trecut prin filtre şi amestecat cu o rezervă proaspătă din motoare, ciclul reluându-se ulterior. Boeing susţine că filtrele avioanelor au o performanţă comparabilă cu cele din spitale, între 94 şi 99,9% din microbi fiind capturaţi, iar aerul fiind reîmprospătat la fiecare 2-3 minute, mult mai frecvent decât în clădiri.

7.  „Purtarea centurii de siguranţă scade semnificativ şansele de supravieţuire unei prăbuşiri”. Deşi nu este lipsită de logică îngrijorarea că centura poate împiedica ieşirea dintr-un avion prăbuşit, ea face mai mult bine decât rău. Într-o situaţie extremă, o persoană care nu poartă centura de siguranţă poate fi aruncată de pe scaun şi se poate lovi de alţi pasageri.

8. „Piloţii pot controla fluxul de aer pentru a ţine pasagerii sedaţi şi pentru a salva combustibil”.

„Ideea că putem tăia din oxigen este ridicolă. Nivelurile de oxigen sunt determinate de presurizare”, a declarat Patrick Smith, pilot de avion.

9. „Măştile de oxigen sunt false şi sunt menite să ţină pasagerii calmi înainte de prăbuşire”. Dacă aeronava pierde din presiune, pasagerii ar trebui să respire aerul de la înălţimea de 9.000 de metri, care este sărac în oxigen. Până când avionul nu coboară la 3.000 de metri, unde aerul este respirabil, măştile ajută la asigurarea unei respiraţii normale.

10.  „Nu există nicio şansă de supravieţuire în cazul unei prăbuşiri” – în urma prăbuşirii zborului Asiana 214, în luna iulie în apropiere de Aeroportul Internaţional San Francisco, au supravieţuit 304 din cei 307 de pasageri. Statisticile arată că 95% din pasagerii implicaţi în accidente aviatice ale operatorilor americani în perioada 1983 – 2000 au supravieţuit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO