Auto

Zeci de pasageri aşteaptă pe Aeroportul Otopeni să afle dacă ajung la destinaţie. „Am primit e-mailul, dar cine s-a uitat de dimineaţă?”

Zeci de pasageri aşteaptă pe Aeroportul Otopeni să...

Autor: Dan Straut, Anca Olteanu

30.05.2017, 11:52 156

Comapania Rynair a anulat trei curse în cursul dimineţii, iar zeci de călători aşteaptă în faţa biroului de informaţii pentru a afla ce pot face cu biletul cumpărat. Compania a trimis pasagerilor, la miezul nopţii, un e-mail prin care îi informa că zborul de la ora 11, spre Berlin, este anulat.

„Am primit e-mailul, dar cine s-a uitat de dimineaţă?”, se întreabă un călător care aşteaptă în faţa biroului de informaţii Ryanair.

Pasagerii susţin că firma Ryanair a transmis oamenilor să meargă la aeroport pentru a vedea ce fac cu biletul de avion. „Nu ştim nimic. Nu ştim dacă ni se dau banii înapoi sau dacă luăm alt zbor”, spune o femeie care aşteaptă la coada care s-a format în faţa biroului de informaţii al companiei.

Unii călători susţin că au aflat de grevă de la ştiri.

Dacă unii călători aleg să aştepte clarificările companiei aeriene, alţii sunt nevoiţi să cumpere alt bilet de avion, de la o altă firmă.

Florin trebuie să ajungă astăzi în Berlin, la o întâlnire de lucru, şi intenţionează să cumpere un bilet de avion de la altă companie. „Compania Ryanair ar amâna zborul pe altă zi, iar eu trebuie sa ajung azi la Berlin, am o întâlnire de lucru. Voi cumpăra un bilet de avion de la altă companie aeriană”, spune pasagerul.

Angajaţii de pe aeroportul din Bucureşti care îşi desfăşoară, de obicei, activitatea în birouri, sunt prezenţi pe terminal, pentru a-i ajuta pe călători cu informaţiile pe care le obţin de la companiile aeriene. „E foarte amabil personalul. Am cerut mai multe informaţii pentru siguranţă”, spune o femeie care călătoreşte împreună cu soţul la Londra.

Mai mulţi pasageri au decis, deja, să îşi schimbe zborul. Spre exemplu, pasagerii care se aflau în faţa porţii de îmbarcare pentru ruta Paris au fost anunţaţi că avionul nu va mai decola. Un grup de opt persoane care trebuie să ajungă în Saigon, Vietnam, au decis să schimbe biletul şi să meargă în Moscova, în loc de Paris. „Din cauza grevei de pe aeroport nu mai pleacă zborul spre Paris”, a spus un călător.

La ora scrierii acestei ştiri au loc negocieri între sindicaliştii din Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) şi conducerea ROMATSA. Negocierile din ultimele zile dintre sindicalişti, conducerea ROMATSA şi Ministerul Transporturilor au eşuat.

ATSR a transmis, joi, o notificare prin care a anunţat „hotărârea de a declara greva propriu-zisă la nivelul RA ROMATSA, toate subunităţile, începând cu data de 30 mai 2017, ora 9.00”.

Pe timpul grevei, controlorii de trafic trebuie să asigure o treime din activitatea normală a ROMATSA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO