Auto

ZF Live. Daniel Grecu, director general, Autoklass: Viitorul este al mobilităţii electrice şi trebuie să dăm mai multă încredere în a folosi aceste autovehicule

Autor: Alexandra Matei

03.11.2022, 16:40 259

♦ În jur de 30% din totalul unităţilor vândute anul trecut au fost electrice sau hibride.

Daniel Grecu, director ge­neral al Autoklass, o companie ro­mâ­nească specializată atât în vân­zarea autoturismelor şi a autove­hiculelor comerciale u­şoa­re, pre­cum şi în furnizarea de servicii postvânzare, este de părere că viitorul pieţei auto este mobilitatea electrică, iar achiziţia şi utilizarea acestui tip de autovehicule trebuie încurajată. Anul trecut, precizează el, circa 30% din totalul unităţilor vândute de companie au fost electrice sau hibride.

„Orientarea este direcţionată către producţia şi achi­ziţia de autovehicule din gama plug-in hibrid şi electrice. Această transformare trebuie să o facem împreună cu echipa şi clienţii noştri şi să dăm încredere în acest sistem de propulsie. Viitorul este al mobilităţii electrice şi pen­tru asta trebuie să dăm mai multă încredere în a folosi aceste autovehicule. Ne bucurăm că avem şi autovehi­cule din categoria pulg-in hibrid şi electrice. Unul dintre obiectivele producătorului Mercedes Benz este ca până la final de 2025 cel puţin 50% din gama de vehicule să fie din această categorie. Anul trecut, în jur de 30% din tota­lul unităţilor vândute au fost electrice sau hibride“, a spus Daniel Grecu, director general al Autoklass, la emisiu­nea online de business ZF Live.

Mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

Totodată, compania şi-a propus ca până la finalul anului 2023 să îşi reducă amprenta de carbon cu 80%. În momentul de faţă, Autoklass îşi produce o parte din energia necesară în unele sucursale şi până la finalul anului speră să ajungă, prin panouri fotovoltaice, să îşi producă energia în toate sucursalele.

O altă direcţie în zona de sustenabilitate a companiei este să reducă la zero dependenţa de gaz.

Strategia Autoklass în ceea ce priveşte sustenabilitatea nu a apărut doar de anul trecut. Sucursala din Chitila, care se întinde pe o suprafaţă de 10.000 mp, îşi produce circa 70% din energie de doi ani de zile, precizează directorul general al companiei.

Compania are 70 de staţii de încărcare pentru maşini electrice şi şapte sucursale la nivel naţional - în Timişoara, Ploieşti, Sibiu, Cluj, Constanţa şi Bucureşti  - şi, după cum spune Daniel Grecu, investiţiile în iniţiative de sustenabilitate vor ajunge, până la jumătatea anului viitor, la cel puţin 4 mil. euro.

Maşinile hibird sau electrice duc la scăderea costurilor şi a consumului, însă cea mai mare îngrijorare în rândul clienţilor, atunci când vine vorba despre achiziţia unui astfel de autovehicul, este legată de staţiile de încărcare.

„Dacă folosim o maşină electrică, costul consumului se reduce cu 70%. Cu alte cuvinte, încă de la primii kilometri avem o economie din perspectivă financiară. Grija vine din disponibilitatea staţiilor de încărcare la nivel naţional, dar se lucrează la acest aspect.“

Grupul Autoklass este partener autorizat pentru Mercedes Benz, Honda şi Smart. În plus, acesta are alături şi compania Axis Mobility & Holiday, oferind astfel şi servicii de închirere auto.

Începând cu anul 2007, producătorul Mercedes Benz a făcut o transformare radicală, astfel că s-a orientat către toate categoriile de clienţi, iar odată cu introducerea noilor modele din categoria NGCC - New Generation Concept Car, acesta a putut oferi mai multe alternative de autovehicule, potrivite inclusiv pentru familii.

Daniel Grecu menţionează că cele mai căutate tipuri de autovehicule sunt cele din categoria SUV.

Preţurile depind foarte mult de opţionale şi motorizări, însă cele mai multe autovehicule din această gamă pornesc de la 50.000 de euro.

O bună parte dintre clienţii care apelează la leasing operaţional sau financiar ajung să îşi schimbe autovehiculul atunci când perioada de contract expiră, menţionează acesta.

„Din experienţa noastră, o maşină e bine să fie schimbată între doi şi patru ani. Preţul scade odată cu învechirea maşinii, dar depinde foarte mult de model. Noi recomandăm ca următoarea achiziţie a clienţilor să fie din categoria plug-in hibrid sau electric.“

Autoklass are în plan să dezvolte mai mult şi partea de închirieri de autovehicule, iar următorul pas în această direcţie va fi făcut la finalul acestui an, prin introducerea posibilităţii de a închiria maşini cu şofer.

Piaţa auto, susţine Daniel Grecu, este într-o uşoară creştere, însă aceasta depinde foarte mult de ce fac producătorii de volum.

„Pentru noi e important ce se întâmplă în piaţa totală în contextul economic actual. Este important să ne menţinem încrederea, încredere pe care o dă puterea de cumpărare.În momentul de faţă, oamenii cumpără în continuare maşini noi, maşini rulate“, a mai adăugat acesta.

Compania Autoklass a ajuns la 500 de angajaţi, menţionează directorul general, iar anul trecut a reuşit să se apropie de 200 mil. euro cifră de afaceri, aşteptăriile fiind ca anul acesta chiar să depăşească acest prag.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO