Auto

Ziua de 1,5 miliarde de euro a României, la Geneva

Ziua de 1,5 miliarde de euro a României, la Geneva

Autor: Bogdan Alecu

06.03.2012, 01:06 6519

În premieră pentru România, în cadrul unui Salon Auto Internaţional, vor fi prezentate două automobile care vor avea un impact direct asupra economiei locale, care vor contribui la creşterea PIB-ului şi a exporturilor cu peste 1,5 miliarde de euro. Cel mai important este noul B-Max, monovolumul Ford de clasă mică ce va fi produs începând cu această lună la Craiova, iar al doilea este Dacia Lodgy, care deşi nu este produs la Mioveni, ci în Tanger, la Maroc, aproximativ 20% din componentele acestuia vor proveni de la furnizori de componente din România, în condiţiile în care 70% din componentele acestuia sunt comune cu platforma Logan.

Mai bine de jumătate din componentele noului model Dacia Lodgy, produs în uzinele Renault-Nissan din Tanger, vor proveni din afara Marocului, în special părţile mecanice, potrivit declaraţiilor anterioare ale oficialilor Renault.

Aproximativ 40% din piesele componente ale noului model Dacia Lodgy vor fi fabricate local, restul de 60% provenind din Spania, România şi Franţa, "exact în această ordine", potrivit oficialilor Renault. Părţile mecanice vor fi importate, o bună parte fiind produse la Valladolid, uzina Renault situată în nord-vestul Spaniei, la o distanţă de numai câteva sute de kilometri de portul din Tanger.

Vedeţi aici GALERIA FOTO cu Ford B-Max

Având în vedere că în 2012, Renault-Nissan va avea o capacitate de producţie la Tanger, folosind o singură linie de producţie, circa 30 de vehicule/oră, respectiv cel mult 170.000 de unităţi până la sfârşitul anului, "contribuţia furnizorilor români de componente ar fi de cel mult 500 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro per maşină şi un procent de 20% din valoarea componentelor acesteia.

Investiţia iniţială a francezilor la noua uzină este de este de 350 de milioane de euro, urmând să ajungă până la finalizarea proiectului la 600 de milioane, la care se adaugă 200-400 de milioane de euro în funcţie de modelele construite.

Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, va produce în acest an 60.000 de automobile B-Max la uzina auto de la Craiova.

Astfel, valoarea totală a maşinilor produse va fi de peste un miliard de euro, luând în calcul un preţ mediu de 17.000 de euro, având în vedere că preţul de lansare va fi de aproximativ 14.000-15.000 de euro.

Producţia uzinei urmează să crească anul viitor la aproximativ 100.000 - 150.000 de maşini. Tot anul viitor este aşteptată şi intrarea în producţie a unui al doilea model Ford de clasă mică, cel mai probabil crossoverul EcoSport.

Potrivit contractului semnat în septembrie 2007, Ford trebuia să producă la Craiova 250.000 de unităţi anul trecut şi 300.000 de maşini anul acesta, planurile americanilor fiind schimbate de către piaţa europeană în scădere pe fondul crizei. Tot potrivit contractului, americanii ar trebui să plătească o amendă de 14 mil. euro în cazul în care nu ating nivelul producţiei din contract.

Gradul de integrare al lui B-Max va fi de aproximativ 60% potrivit oficialilor Ford, contribuind astfel şi la creşterea businessului furnizorilor de componente de pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO