Auto

Ziua şi promisiunea: după promisiunile legate de autostrăzi, Răzvan Cuc, ministrul transporturilor, anunţă că în 2019 vom avea 160 km de cale ferată modernizată

Răzvan Cuc

Răzvan Cuc

Autor: Bogdan Alecu

01.05.2019, 00:05 452

Calea ferată a intrat în vizorul Ministerului Transporturilor, după o perioadă în care numai autostrăzile au fost considerate a fi cele mai importante căi de transport.

Potrivit Mediafax, anul acesta vor fi finalizate lucrările de modernizare pe 160 de kilometri de cale ferată pe tronsonul Coşlariu-Simeria al Coridorului 4, a anunţat ieri ministrul transporturilor, Răzvan Cuc.

Ministrul transporturilor a declarat că pe Coridorul IV ( de cale ferată se va putea circula cu viteză de 160 de kilometri pe oră de anul viitor după ce lucrările pe toate secţiunile vor fi încheiate.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov- Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă pe care am primit nenumerate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest, tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada, urmând să finalizăm până în 2020 şi restul de kilometri, vorbim de Gurasada până la kilometrul 614, deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circula cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti – Constanţa, 160 de km la oră pentru transportul de călători şi 120 de km pentru transportul de marfă”, a spus Răzvan Cuc, citat de Mediafax. În prezent în România se poate circula pe calea ferată cu 160 km/h pe numai 3,8% din reţea.

Viteza medie la nivel naţional pe calea ferată este de 42 km/h pentru trenurile pentru pasageri şi 15 km/h pentru cele de marfă. 

 

Mai mult, utilizate tot mai intens pentru export, trenurile pline cu maşini produse la Craiova de către Ford sau la Mioveni de către Dacia stau şi 24 sau 48 de ore blocate în vamă, semn că România trebuie să adere rapid la spaţiul Schengen dacă doreşte să-şi păstreze competitivitatea.

Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Lucian Şova ridica un semnal de alarmă - în fiecare an, este reperată complet doar a 20-a parte din lungimea de cale ferată deteriorată din România, astfel încât, din cei 320 km care se deteriorează, doar 16 sunt reabilitaţi. De partea cealaltă, Ford România, exportă 90% din cele aproape 150.000 de maşini pe tren, în condiţiile în care infrastructura rutieră din jurul Craiovei este mult subdimensionată.

Dincolo de infrastructură, ministrul Răzvan Cuc a subliniat că peste 300 de vagoane ale CFR Călători vor fi modernizate în acest an, la sfârşitul unei călătorii cu trenul de la Bucureşti la Constanţa. El a spus că vor începe lucrări de reparaţii şi pe sectorul Constanţa-Mangalia.

„Anul acesta se vor moderniza peste 300 de vagoane în România, în unităţile care au astfel de obiect de activitate. Au dublu alocarea bugetară la CFR Călători pentru aceste modernizări. Suplimentar, bineînţeles se va face şi achiziţie de material rulant”, a spus Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a anunţat că şi tronsonul de cale ferată dintre Contanţa şi Mangalia, care face legătura cu multe staţiuni de pe litoral, va intra în lucrări de reabilitare. „Tronsonul acesta, care este foarte folosit timp de trei luni de către turişti, va intra în reabilitare în acest an pe fondurile CFR Infrastructură. Este un proiect destul de costisitor, vorbim de 200 de milioane de euro, probabil că se va lansa şi un proiect de modernizare, dar întreţinerea se va începe anul acesta la acest tronson de 50 de kilometri de cale ferată”, a mai spus Răzvan Cuc.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO