Autostrazi

Circulaţia pe lotul 2 al tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj, deschisă de miercuri

Circulaţia pe lotul 2 al tronsonului de autostradă...

Autor: Alina Oprea

23.12.2015, 17:04 1057

"Astfel, se asigură o continuitate pe autostradă de la Nădlac până la Traian Vuia, intersecţie cu DN68A, pe o lungime de 142 km, fiind incluşi şi cei 10,5 km din Autostrada Lugoj - Deva, Lot I (nedeschişi traficului în anul 2013). Datorită managementului riguros, dar şi datorită obţinerii tuturor avizelor şi acordurilor necesare, traficul rutier a putut fi deschis circulaţiei cu 7 luni mai devreme", se arată într-un comunicat al companiei.

De asemenea vor fi deschise două parcări de scurtă durată, urmând ca în funcţie de condiţiile meteo din următoarele săptămâni să fie deschise şi două spaţii de servicii care, în prezent se află într-un stadiu avansat de execuţie.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat recent într-un interviu pentru MEDIAFAX că acest tronson este un "caz fericit", întrucât va fi deschis mai devreme. Conform clauzelor contractuale, termenul de finalizare prevăzut era luna iulie 2016.

"În ceea ce priveşte Timişoara-Lugoj, acum se analizează şi ultimele condiţii de către o comisie a CNADNR, zilele acestea, şi vom putea să decidem dacă dăm în exploatare şi acel tronson. Ar fi un caz fericit, cu şase luni mai devreme decât a fost planificat. El trebuia să se termine la mijlocul anului următor. Sunt două lucruri acolo. Unul este finalizarea marcajelor, e ultimul lucru tehnic care trebuie făcut. Am spus că asta depinde de vreme, s-ar părea că vremea ţine cu noi, deci este posibil ca acest capitol să fie rezolvat. Şi este vorba şi despre ultimul aviz de mediu, de care depinde darea sau nu în exploatare", a spus Cotescu.

Contractul privind proiectarea şi execuţia autostrăzii Timişoara- Lugoj, Lot 2: km 54+000 – km 79+625 a fost semnat în data pe 4 decembrie 2013, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis în data de 10 ianuarie 2014. Antreprenorul lucrării este asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana Per Condotte D’acqua SpA.

Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune în procent de 85% şi de Guvernul României în proporţie de 15%, valoarea contractului fiind de 423,35 milioane lei fără TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO