(auxiliar)

GALA ZF 2020. Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Ana Bordeianu s-a mutat la capătul lumii, în Australia, pentru o poziţie de management în cadrul operatorului telecom Vodafone

Ana Bordeianu

Ana Bordeianu

Autor: Cristina Roşca

18.11.2020, 00:06 69

Gala ZF 2020, ce va avea loc în acest an pe data de 19 noiembrie, va aduce în prim-plan nu doar cele mai valoroase companii din economia locală, ci şi o serie de expaţi români ce deţin poziţii de top la nivel mondial. Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii de români expaţi în toate colţurile lumii, din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Ziarul Financiar a adunat 10  manageri de top care pun România pe harta de business a lumii şi care iau pulsul lumii şi economiei în mediile de business internaţionale.

Unul dintre expaţii care vor fi prezenţi la gală este Ana Bordeianu, care s-a mutat în urmă cu trei ani la capătul celălalt al lumii, în Australia, unde continuă să îşi scrie povestea carierei pe care şi-a construit-o în domeniul telecom. Era ianuarie 2018 când a decis să plece în „the land of down under“, acceptând poziţia de director customer operations şi mem­bru în echipa executivă a Vodafone Hutchison Australia. Înce­pând cu acest an ea este chief customer officer în cadrul Vodafone.

„Am început să lucrez în industria de telecomunicaţii în timpul facultăţii, din dorinţa de a căpăta experienţă de mun­că. M-am angajat în call-center-ul com­paniei care pe atunci era CONNEX şi care ulterior a devenit Voda­fone“, spunea anterior executivul român.

Uitându-se în urmă, afirmă că nu a avut un plan de carieră, s-a bazat mai degrabă pe a experimenta şi a descoperi. A rămas însă în companie pentru că i-a plăcut mult atât activitatea, cât şi echipa şi s-a regăsit în ceea ce făcea. „Apoi, lucrurile s-au întâmplat cumva natural, am aplicat la poziţiile de management pe care ulterior le-am preluat şi am trecut prin multiple roluri în deparatmentul operaţional.“ Activitatea din zona operaţională i se potriveşte, după cum spunea chiar ea acum circa un an. Este incredibil de dinamică, face cumva legătura între concept, produs şi clienţi şi aduce şi feedbackul clienţilor înapoi în companie că să ajute la îmbu­nătăţire.

„Vodafone, fiind o companie globală, încurajează şi oferă posibi­litatea de a face mutări interna­ţionale şi aşa am ales să merg în Vodafone Qatar şi să mă ocup acolo timp de un an de construirea programelor care să îmbunătăţească experienţa clienţilor.“

A ales această schimbare pentru că şi-a dorit să înveţe inclusiv din experienţa de a lucra cu şi mai mulţi oameni din culturi diferite, şi într-un mediu care are o bază comună prin prisma industriei şi a companiei, dar şi cu multe diferenţe prin prisma pieţei şi a mixului de diverse culturi.

„Dezvoltându-mă în cadrul aceleaşi companii, mi-am pus la un moment dat întrebarea ce fac că să îmi extind orizontul şi să dobândesc o perspectivă mai largă asupra businessului?“ A învăţat foarte mult din mutarea în Qatar, atât profesional, cât şi despre sine şi zonele care necesită îmbunătăţire, zone care i s-au revelat odată scoasă din zonă de confort a ţării şi a organizaţiei în care s-a dezvoltat.

„Am revenit apoi în Vodafone România şi am preluat departamentul operaţiuni clienţi, făcând parte din echipa executivă. Iar din ianuarie 2018 am ales provocarea de a face din nou o mutare internaţională, de data această înspre Australia (...).“ Acum locuieşte la capătul celălalt al lumii de circa doi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO