(auxiliar)

Obor21, prima cooperativă ţărănească digitală din România: Comenzile de miel şi ied cresc de peste zece ori înaintea sărbătorilor pascale. Comanda medie, în creştere cu 30% faţă de o perioadă obişnuită

Florian Mateiţă, cofondatorul platformei Obor21

Florian Mateiţă, cofondatorul platformei Obor21

Autor: Eduard Ivanovici

14.04.2021, 14:37 79

Peste două treimi dintre români vor petrece Paştele acasă anul acesta, fapt reflectat în buget şi comportamentul de achiziţie, conform unui sondaj realizat de Obor21, prima cooperativă ţărănească digitală din România.

Astfel, 80% dintre clienţii companiei se orientează în luna aprilie spre produse de miel şi ied, înregistrându-se o comandă medie de 310 lei, în creştere cu 30% faţă de o perioadă obişnuită.

„Cererea pentru carnea de ied creşte cu peste 250% în perioada Paştelui, dar am remarcat şi o creştere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Punem această creştere atât pe fondul existenţei constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât şi pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, spune Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro.

Circa 40% dintre persoanele care au luat parte la sondaj consumă cel puţin o bată pe săptămână produse bio sau naturale, în condiţiile în care un român din trei le achiziţionează de la producători, dar şi din gospodăriile ţărăneşti din apropierea localităţii de reşedinţă.

De asemenea, 36% dintre respondenţi au precizat că nu obişnuiau să efectueze cumpărături în mediul online înainte de pandemie. În prezent, decizia de a achiziţiona carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor altor cumpărători (45%), în timp ce 51% dintre oamenii implicaţi în sondaj sunt interesaţi să afle mai multe informaţii despre provenienţa cărnii cumpărate.

Bugetul alocat anul acesta achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent uşor mai crescut pentru respondenţii din zona Bucureşti-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în februarie 2020 printr-o investiţie de 80.000 de euro, cifra de afaceri a firmei atingând 100.000 de euro la finalul anului trecut.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO