(auxiliar)

ZF Agropower. Scurtarea lanţului dintre producător şi consumator reduce presiunea consumatorului pe preţ

Autor: Florentina Niţu

16.11.2021, 00:07 188

Soluţia de a scurta lanţul este utilă şi posibilă în perioada aceasta.

Crescătorii de porcine şi bovine, dar şi mici proce­sa­tori de profil consideră că scurtarea lanţului de vânzare din­tre producător şi consumatorul final este o soluţie opti­mă pentru a eficientiza activitatea din companie în con­textul actual, al creşterii preţurilor cu hrana ani­ma­lelor şi utilităţilor. Acesta a fost una dintre concluziile edi­ţiei din 15 noiembrie a emisiunii ZF Agropower, un pro­iect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.

„Avem presiunea asupra preţului din partea consu­ma­torului, care nu-şi doreşte să consume ieftin, ci la ni­velul po­sibilităţilor lui. Am reuşit să scurtăm lanţul, le­gătura din­tre producători şi consumator şi presiunea nu va mai fi atât de mare. Vom deschide un magazin online, dar încă de­pin­dem de comerţul tradiţional. Mi-aş dori să avem posi­bilitatea să vindem direct de la fabrică către con­sumator“, a spus Cristina Dumitrescu, acţionar al Zada Prodcom.

De asemenea, Ioan Ladoşi, preşedinte al Asociaţiei de Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR), crede că soluţia de a scurta lanţul este utilă şi posibilă în perioada aceasta, „pentru că şi dacă nu mai faci profit, nu faci nici pierdere.“

El susţine că costurile de producţie ale crescătorilor de porci au crescut cu două procente, cu 25%, astfel, mulţi dintre producători lucrează de la jumătatea anului în pierdere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO