♦ Soluţia de a scurta lanţul este utilă şi posibilă în perioada aceasta.
Crescătorii de porcine şi bovine, dar şi mici procesatori de profil consideră că scurtarea lanţului de vânzare dintre producător şi consumatorul final este o soluţie optimă pentru a eficientiza activitatea din companie în contextul actual, al creşterii preţurilor cu hrana animalelor şi utilităţilor. Acesta a fost una dintre concluziile ediţiei din 15 noiembrie a emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.
„Avem presiunea asupra preţului din partea consumatorului, care nu-şi doreşte să consume ieftin, ci la nivelul posibilităţilor lui. Am reuşit să scurtăm lanţul, legătura dintre producători şi consumator şi presiunea nu va mai fi atât de mare. Vom deschide un magazin online, dar încă depindem de comerţul tradiţional. Mi-aş dori să avem posibilitatea să vindem direct de la fabrică către consumator“, a spus Cristina Dumitrescu, acţionar al Zada Prodcom.
De asemenea, Ioan Ladoşi, preşedinte al Asociaţiei de Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR), crede că soluţia de a scurta lanţul este utilă şi posibilă în perioada aceasta, „pentru că şi dacă nu mai faci profit, nu faci nici pierdere.“
El susţine că costurile de producţie ale crescătorilor de porci au crescut cu două procente, cu 25%, astfel, mulţi dintre producători lucrează de la jumătatea anului în pierdere.