♦ „Asigurătorii au câteva situaţii. Sunt peste 300.000 de dosare. În situaţiile în care se ajunge la litigiu, se ajunge la 5.000 într-un an de zile. Nu au un caracter generalizat. Se concentrează în cinci oraşe din toată ţara, dar grosul este în Bucureşti şi Ilfov. Problema de fapt este că despăgubirile nu se plătesc integral“, conform unor surse din piaţa asigurărilor ♦ De-a lungul timpului, service-urile au fost în permanenţă nemulţumite de relaţia cu asigurătorii motivul fiind, în principal, plata cu întârziere a despăgubirilor. Pe partea cealaltă, asigurătorii au susţinut că anumite service-uri facturează nejustificat de mult anumite reparaţii, diferenţa fiind de câteva mii de lei.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să aducă la aceeaşi masă service-urile auto şi asigurători pe data de 6 martie pentru a găsi o soluţie la disputa care există de ani de zile în piaţă. Mai exact, asigurătorii susţin că service-urile facturează nejustificat sume prea mare, în timp ce service-urile nu-şi primesc toţi banii de la asigurători. În final, şoferul este cel care rămâne cu bani scoşi din buzunar şi bătăi de cap.
Surse din piaţa asigurărilor au explicat pentru ZF că scopul acestei întrevederi este de a ajunge să înţeleagă fiecare parte care sunt regulile, pentru că în faza aceasta fiecare interpretează regulile în felul lui. Disputa ar fi orientată către toţi asigurătorii care practică RCA, fiecare având câteva situaţii, iar în ceea ce priveşte service-urile, ar fi implicate în jur de 30 de service-uri.