Bănci și Asigurări

Actualizarea datelor personale la bănci este o obligaţie legală a clienţilor. Când o bancă nu poate aplica măsurile de cunoaştere a clientelei, nu trebuie să deschidă contul, să continue relaţia sau să efectueze tranzacţia

Actualizarea datelor personale la bănci este o...

Autor: Roxana Rosu

18.03.2021, 16:30 2829

♦ Băncile trebuie să întocmească un raport de tranzacţie suspectă când un client refuză să furnizeze/actualizeze datele cerute atunci când există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, conform legislaţiei.

Clienţii băncilor trebuie să-şi actualizeze datele personale în ca­drul unităţilor bancare sau online, aceasta fiind o obligaţie legală sta­bilită de Parlament, în confor­mi­tate cu preve­derile directivelor Uniu­nii Euro­pene, pentru comba­terea spă­lării banilor şi finanţării terorismului.

În cazul refuzului clienţilor de a furniza/actualiza datele necesare sau în cazul refuzului persoanelor vizate de a li se prelucra aceste ca­tegorii de date, instituţiile de credit au obli­gaţia de a aplica prevederile art. 11, alineatul (9) din Legea nr. 129/2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO