Bănci și Asigurări

Afacerile Astra au stagnat, dar profitul este de patru ori mai mare la nouă luni

Afacerile Astra au stagnat, dar profitul este de patru ori mai mare la nouă luni

Radu Mustăţea, preşedintele directoratului Astra

Autor: Ciprian Botea

15.11.2011, 00:06 452

Astra, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor, controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, a subscris în primele nouă luni prime de 870 milioane de lei (circa 205 mil. euro), în creştere cu 3,5% faţă de ace­eaşi perioadă a anului trecut.

Creşterea s-a datorat dublării vânzărilor de poliţe de asigurare a clădirilor, până la 278 milioane de lei (64 mil. euro), în timp ce subscrierile din asigurări auto au scăzut cu 21% şi au ajuns la 520 de milioane de lei (120 mil. euro).

"Scăderea constantă a segmentului auto se datorează diminuării dramatice a preţurilor primelor la poliţele de răspundere civilă auto. Această situaţie a condus şi la scăderea pieţei de asigurări generale în ansamblu", a declarat Radu Mustăţea, preşedintele directoratului Astra.

Piaţa asigurărilor generale a scăzut cu 10% în primul semestru din acest an, dar nu există date privind evoluţia acestui segment după primele nouă luni.

Din datele raportate până acum de asigurători, piaţa pare să fi rămas însă în teritoriul negativ şi după trimestrul al treilea. De exemplu, nemţii de la Allianz, principalul competitor al Astra, au anunţat o scădere cu aproape 19% a afacerilor în perioada ianuarie-septembrie. Asigurările auto reprezintă în continuare cea mai importantă linie de business pentru Astra, poliţele de răspundere civilă auto având o pondere de 43% din total. Asigurările de clădiri au ajuns să reprezinte o treime din subscrierile companiei.

Astra a mizat puternic pe asigurările de locuinţe şi concurează poliţele obligatorii emise de PAID cu un produs care are acelaşi preţ, dar oferă acoperiri suplimentare. Asigurările obligatorii acoperă doar daunele produse de cutremure, inundaţii şi alunecări de teren.

Profitul Astra a crescut în primele nouă luni de patru ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 78 milioane de lei. Daunele plătite clienţilor s-au majorat în acelaşi timp cu 35% şi au ajuns la 500 milioane de lei. Compania a instrumentat şi achitat peste 118.000 de dosare de daună.

Compania rămâne cu o prezenţă discretă pe segmentul asigurărilor de viaţă, unde a subscris prime de 15 milioane de lei în perioada ianuarie-septembrie. Creşterea este de 35% faţă de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO