Timpul mediu de soluţionare a unui dosar de conciliere dintre un consumator şi o bancă în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a fost de 33 de zile în 2021, faţă de 59 de zile în 2020 şi 55 de zile în 2019.
Practic, conciliatorii au ajuns la o rezolvare a problemelor semnalate de consumatori cu 40% mai rapid faţă de anii precedenţi, potrivit datelor CSALB.
„Timpul scurt în care se ajunge la o soluţie în cadrul unei negocieri vine pe fondul eficienţei în negociere: anul trecut, aproximativ 9 din 10 negocieri între consumatori şi bănci s-au încheiat cu împăcarea părţilor şi cu acceptarea soluţiilor“, spun reprezentanţii CSALB. Potrivit acestora, în 473 de negocieri părţile s-au împăcat şi doar în 71 una dintre părţi a refuzat soluţiile propuse de conciliatorii Centrului.