Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, directorul juridic al BNR: Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor bancare a primit doar trei reclamaţii

Alexandru Păunescu

Alexandru Păunescu

Autor: Raluca Ghinea

11.03.2016, 00:04 645

"Deşi au luat la cunoştinţă de existenţa centrului toate băncile şi cei care au fost implicaţi în proiect, BNR şi ANPC, nu i s-a făcut reclamă. Deocamdată avem trei cereri de soluţionare alternativă a litigiilor, două primite prin poştă şi una pe e-mail", a declarat joi Alexandru Păunescu, membru al colegiului de coordonare CSALB şi şef al Direcţiei juridice din BNR.

El a arătat că unul dintre reclamanţi a avut o întâlnire la centru cu conciliatorii, încercându-se o "ante-conciliere" cu instituţia de credit.

Debitorii au la dispoziţie două proceduri de soluţionare alternativă, o procedură cu soluţie propusă, iar alta cu soluţie impusă.

"Ne aşteptăm ca în prima perioadă de funcţionare a centrului de soluţionare alternativă să fie foarte multe întrebări şi reclamaţii. De asemenea, ne aşteptăm ca foarte mulţi dintre consumatori să aleagă procedura de conciliere", a mai spus Păunescu.

Centrul va pune la dispoziţia clienţilor bancari un număr de telefon scurt, care va fi funcţional de luni.

Reprezentantul CSALB a menţionat că reclamanţii trebuie să facă dovada că au încercat anterior să rezolve amiabil problemele cu instituţia de credit.

"Suntem funcţionali, deci orice consumator de servicii financiar-bancare care este nemulţumit de cum au decurs discuţiile şi încercările de rezolvare a problemelor cu banca poate apela la soluţionarea alternativă. Trebuie să ne asigurăm că au încercat înainte să rezolve problema. În calitate de consumator, mergeţi înainte să încercaţi să lămuriţi problema cu instituţia financiar-bancară, trebuie să fie în scris, pentru că vom cere o dovadă", a adăugat Păunescu.

El a subliniat că a solicitat băncilor să aibă o procedură mult simplificată pentru crearea unei structuri la nivelul acestora, astfel încât structura să răspundă centrului direct atunci când acesta din urmă primeşte o reclamaţie.

Activitatea CSALB este coordonată de un colegiu de coordonare format din cinci membri, dintre care patru sunt desemnaţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Asociaţia Română a Băncilor, Banca Naţională a României, asociaţiile de consumatori, iar un membru independent este ales de către cei patru membri desemnaţi.

Legea care reglementează soluţionarea alternativă a litigiilor reprezintă transpunerea unei directive europene. Legea va permite clienţilor bancari să le reclame la un astfel de centru, fără a mai fi obligaţi să meargă direct în instanţă în cazul unui litigiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO