Bănci și Asigurări

Alina Andrei, Cabot Transfer Pricing: Firmele cu risc fiscal ridicat trebuie să îşi bugeteze ajustări fiscale şi să ţină cont de modificările fiscale anunţate la stabilirea bugetului pe 2020

Alina Andrei, Cabot Transfer Pricing: Firmele cu risc fiscal ridicat trebuie să îşi bugeteze ajustări fiscale şi să ţină cont de modificările fiscale anunţate la stabilirea bugetului pe 2020

Alina Andrei: Din iunie s-a observat o creştere semnificativă a controalelor fiscale în cazul societăţilor cu risc fiscal ridicat (tranzacţii intragrup, servicii primite de la societăţi afiliate, tva de recuperat de la bugetul de stat, întârziere în depunerea declaraţiilor fiscale ş.a.).

Autor: Roxana Rosu

10.12.2019, 00:05 913

„Dacă vă încadraţi în categoriile de risc fiscal, trebuie să vă aşteptaţi la un control fiscal şi să vă bugetaţi eventuale ajustări fiscale (pe care le puteţi estima).“

Nivelul ridicat al deficitului bugetar şi încetinirea creşterii economiei au dus la o tendinţă a autorităţilor locale de a verifica şi a penaliza contribuabilii cu risc fiscal ridicat, iar societăţile aflate în această situaţie ar trebui să îşi bugeteze ajustări fiscale şi să ţină cont de modificările fiscale anunţate atunci când îşi stabilesc bugetul pe 2020, este de părere Alina Andrei, tax & transfer pricing partner al Cabot Transfer Pricing.

„Din iunie s-a observat o creştere semnificativă a controalelor fiscale în cazul societăţilor cu risc fiscal ridicat (tranzacţii intragrup, servicii primite de la societăţi afiliate, tva de recuperat de la bugetul de stat, întârziere în depunerea declaraţiilor fiscale, ş.a.). Dacă vă încadraţi în categoriile de risc fiscal, trebuie să vă aşteptaţi la un control fiscal şi să vă bugetaţi eventuale ajustări fiscale (pe care le puteţi estima).“

În plus, la întocmirea bugetului, societăţile vizate ar trebui să aibă în vedere şi modificările fiscale deja cunoscute, cu impact în creşterea cheltuielilor.

Printre obligaţiile fiscale noi din 2020 se află noi reguli de raportare a tranzacţiilor cu potenţial de optimizare fiscală (odată cu intrarea în vigoare a DAC 6), creşterea salariului minim şi noi prevederi privind munca part-time, obligaţia de raportare a beneficiarul real şi noi reguli privind TVA.

În afară de aceste aspecte, la nivel local mai sunt o serie de proiecte fiscale solicitate de mediul de afaceri (ex. grupul fiscal pentru impozitul pe profit, scăderea TVA la 16% ş.a.), care au trecut de Senat şi sunt spre aprobare la Camera Deputaţilor. „Rămâne de văzut dacă vor trece sau care dintre ele vor trece şi dacă vor produce efecte începând cu 1 ianuarie 2020“, a mai spus Alina Andrei.

În prezent, există o serie de criterii de evaluare a riscului fiscal, luate în calcul de inspectori la analiza prealabilă controlului fiscal, însă nu există o metodologie transparentă sau o metodă de calcul a acestuia.  Din informaţiile disponibile pe site-ul ANAF şi din practică, printre cele mai importante criterii de evaluare a riscului fiscal sunt existenţa unor fapte înscrise în cazierul fiscal, deschiderea insolvenţei, întârzieri în depunerea declaraţiilor fiscale şi în plata impozitelor, valoarea taxelor plătite şi/sau solicitate la rambursare.

 
 
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

Principalele valute BNR - miercuri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7790
Diferență: 0,0084
Ieri: 4.7786
Azi: 4.3101
Diferență: 0,0139
Ieri: 4.3095
Azi: 5.6586
Diferență: 0,5169
Ieri: 5.6295
Azi: 4.4487
Diferență: 0,2456
Ieri: 4.4378