♦ Alina Popa, CEO al Coface: Anul 2024 a fost unul destul de complicat, am asistat la o decelerare a creşterii economice, iar companiile s-au confruntat cu provocări ♦ Alexandra Mehedinţu, CEO al Atradius: Companiile din România au început să înţeleagă importanţa cash-flow-ului şi importanţa creditului furnizor ♦ Anca Nicoliţă, CEO al Allianz Trade: De câte ori există un risc în piaţă care creşte, noi avem o oportunitate ca asigurător.
Anul 2024 a fost unul destul de complicat, am asistat la o decelerare a creşterii economice, iar companiile s-au confruntat cu provocări în zona de profitabilitate, dar şi în zona de lichiditate, spune Alina Popa, CEO al Coface, în cadrul conferinţei Marsh Trade Credit Marke Update 2024.
„Anul 2024 a fost unul destul de complicat, am asistat la o decelerare a creşterii economice, iar companiile s-au confruntat cu provocări pe de o parte din sfera unor costuri de finanţare mult mai mari decât în trecut, costuri mai mari cu forţa de muncă, utilităţile, venind simultan cu dificultăţi în a genera venituri cu o rată de creştere comparabilă măcar cu creşterea costurilor. Prin urmare, am văzut companii care se confruntă cu provocări în zona de profitabilitate, dar şi în zona de lichiditate. Cum s-a tradus zona aceasta de business în businessul Coface? Am asistat la mai multe cereri de rescadenţare, mai multe notificări. În ceea ce priveşte businessul de garanţii, am semnat 1.000 de poliţe anul acesta, pe zona de informaţii de afaceri am atras 250 de clienţi noi, iar pe zona de colectare creanţe peste 100 de clienţi noi. Businessul a mers bine“, a spus Alina Popa.
Având în vedere că firma Coface este prezentă de ani de zile pe piaţa de asigurări de credite comerciale şi având clienţi din toate domeniile de activitate, daunalitatea există, a explicat ea.