Bănci și Asigurări

Allianz-Ţiriac a încheiat S1/2021 cu subscrieri de peste 768 mil. lei, în creştere cu 12%. Asigurările de viaţă, locuinţă şi călătorie au bifat cele mai ridicate ritmuri de creştere a vânzărilor

Allianz-Ţiriac a încheiat S1/2021 cu subscrieri de peste 768 mil. lei, în creştere cu 12%. Asigurările de viaţă, locuinţă şi călătorie au bifat cele mai ridicate ritmuri de creştere a vânzărilor

Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac

Autor: Cristina Bellu

21.09.2021, 11:36 203

Allianz-Ţiriac a subscris în primul semestru al anului 2021 prime în valoare de peste 768 milioane de lei, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu circa 10% peste nivelul din primul semestru din 2019, arată datele transmise marţi de companie.

Cele mai ridicate ritmuri de creştere a vânzărilor au fost înregistrate la nivelul asigurărilor de viaţă, locuinţă şi călătorie. Astfel, subscrierile din asigurările de viaţă au crescut cu peste 30% în primul semestru din 2021 şi au ajuns la un nivel comparabil cu subscrierile din asigurările property sau RCA, în timp ce vânzările de asigurări de locuinţă au avansat cu peste 23%, iar subscrierile din asigurări de călătorie s-au dublat, recuperând din reculul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul reluării călătoriilor în străinătate.

Primele subscrise pe segmentul auto au crescut cu 5% în perioada raportată.

Compania a câştigat aproape 100.000 de clienţi în perioada ianuarie-iunie 2021, în contextul în care au fost finalizate mai multe iniţiative de reducere a complexităţii cu impact direct asupra clienţilor şi partenerilor de distribuţie. Astfel, cotarea şi achiziţia rapidă de pe telefon sau desktop pentru asigurările auto şi de locuinţă, semnatura electronică, dar şi Voice of Customer, o soluţie digitală care permite conectarea cu clienţi în timp real şi îmbunătăţirea serviciilor pe baza feedback-ului lor, sunt doar câteva dintre proiectele implementate de asigurător în primul semestru din 2021. 

„Cel mai bun barometru care validează direcţia corectă a Allianz-Ţiriac şi care ne dă încredere în viitor este creşterea portofoliului cu peste 100.000 de clienţi. Cu alte cuvinte, în primele şase luni din 2021 Allianz-Ţiriac a câştigat un client nou la fiecare două minute”, spune Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac.

În primul semestru din 2021, Allianz-Ţiriac a plătit clienţilor şi terţilor păgubiţi despăgubiri de 358 milioane de lei, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Peste 70% din totalul despăgubirilor au fost plătite în contul poliţelor auto – Casco şi RCA. Cheltuielile cu daunele auto au crescut cu aproape 16% în intervalul iunie 2020 – iunie 2021.

În aceste conditii, rata combinată a depăşit pragul de 90% şi a impactat profitul operaţional. Acesta s-a situat la 82,8 milioane de lei.

AFACERI DE LA ZERO