Bănci și Asigurări

Angela Manolache, KPMG România: În ultimii anii, majoritatea băncilor din România au investit masiv în digitalizarea serviciilor

Angela Manolache, partener consultanţă şi coordonator al sectorului serviciilor financiare pentru KPMG în România.

Angela Manolache, partener consultanţă şi coordonator al sectorului serviciilor financiare pentru KPMG în România.

Autor: Claudia Medrega

03.02.2022, 11:00 234

♦ Mulţi executivi, confruntaţi cu costurile digitalizării, văd economiile de scară ca un avantaj cheie pentru susţinerea creşterii ♦ Se remarcă şi o creştere semnificativă a interesului pentru fuziuni şi achiziţii (M&A) faţă de 2020, 56% dintre executivii din bănci chestionaţi spunând că au un apetit ridicat pentru M&A, potrivit KPMG Global Banking CEO Outlook 2021.

Sectorul bancar s-a confruntat cu provocări fără precedent în perioada pandemiei, băncile fiind nevoite să îşi schimbe radical şi rapid mo­delele de afaceri şi să dea dovadă atât de re­zi­lienţă, cât şi de adaptabilitate. În ace­laşi timp, băncile s-au con­frun­tat şi cu pre­siuni compe­titive în creş­tere din par­tea jucăto­ri­lor netra­di­ţio­nali, nou in­traţi pe pia­ţă, sus­ţine KPMG.

Sondajul KPMG Global Banking CEO Outlook pentru 2021 con­ţine semnale pozitive care in­dică revenirea spre nor­ma­li­tate a economiei, executivii din sec­torul bancar fiind în general optimişti cu pri­vi­re la perspectivele de viitor. În acelaşi timp, su­bli­nia­ză importanţa de a avea un scop organi­za­ţional bine definit şi de a oferi valoare pe termen lung clienţilor, angajaţilor şi societăţii în ansamblu.

„Tendinţele identificate de sondajul nostru global sunt relevante şi pentru băncile din România, acestea având o preocupare con­stantă pentru consolidarea rolului lor în so­cietate prin adaptarea la nevoile în trans­for­mare ale consumatorilor, mediului de afaceri şi economiei în ansamblu. În ultimii anii, ma­joritatea băncilor din România au investit ma­siv în digitalizarea ser­viciilor, iar în prezent ve­dem o preocupare cres­cută nu numai pentru îmbunătăţirea ex­pe­rien­ţei clienţilor ci şi a ex­perienţei angajaţilor, ale căror aşteptări sunt din ce în ce mai aliniate la tendinţele pieţei muncii glo­bale“, susţine Angela Manolache, partener consultanţă şi coordonator al sectorului ser­viciilor financiare pentru KPMG în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO